Gruer meg til julaften…

Selvom kroppen ikke er så veldig samarbeidsvillig i dag så følte jeg at det var på tide å begynne på julebaksten. Det første som stod på lista var risboller. Jeg fant frem en grei oppskrift på nettet og håpet at det gikk greit. Som regel har jeg brukt oppskriften fra mamma, men etter flyttingen så har alt blitt snudd på hodet og jeg finner ingenting. Så da er det bare å søke seg rundt på nettet og samle oppskrifter da.

Resultatet på denne oppskriften syns jeg ble utrolig bra. Desverre hadde jeg glemt å skaffe muffinsformer så da ble det bare å lage klumper på et bakepapir. Det fungerer like bra. Det eneste som er et problem er når de skal spises.

Sånn ble resultatet. Endelig var de første julekakene i kakeboksen. Jeg er fornøyd og gubben er fornøyd så da er det vel greit da.

Denne gangen ble hvertfall risbollene mye bedre enn første gang jeg prøvde. Det endte med delfiafettet i bunnen av muffinsformen. Jeg var litt redd for å rote det til igjen, men denne gangen kjølte jeg delfiafettet godt ned før jeg blandet det med eggedosisen og det ble faktisk et overraskende bra resultat.

Nå står middagen for tur. I dag blir det lasagne og salat. Det er noe vi ikke har spist på en stund så det glrder jeg meg skikkelig til. Eller så går nå dagene fort som fy frem mot julaften og samboeren er fortsatt syk. Ser ut som jeg må dra hjem alene til jul. Dette var jo noe jeg gledet meg veldig til, men nå vet jeg ikke hva jeg skal si. Det blir ikke det samme uten samboeren. Særlig ikke når han ligger rett ut hjemme. Alene hjemme på julaften… det gjør vondt bare å tenke på det! Vi får se hva som skjer. Her prøver vi å ta en dag av gangen.

Tankene er der så klart uansett. Så jeg må si jeg gruer meg til julaften. Vis han ikke blir frisk er det jo ikke noe moro å måtte dra. Dette har vært en ganske tung og vanskelig jul. Uten julestemning og mange tanker. Det blir ikke det samme. Håper at når juletreet kommer inn så blir det litt lettere å få julestemning. Jeg har prøvd julesanger, pynte opp til jul, julefilmer og nå julekaker, men jeg kan ikke si at jeg har funnet den gleden med jul enda. Den vil vist ikke komme. Begynner å lure på om den kommer i det hele tatt.

2 kommentarer
    1. Så dumt han er syk. Dere har ikke vurdert å feire hjemme begge så han slipper være alene? Uansett ikke topp jul når noen er syke. Håper du får det fint. Tror det er maange som ikke får julestemning flere dager før jul, da er det ofte mer stress. Klem

      1. Det er ikke mange ganger i året jeg får sett familien og i år er alle samket. Ville vært veldig trist å gå glipp av det. Så jeg føler at jeg blir revet i 2 retninger. Vil ikke at han skal sitte alene, men vil se familien min. Så ja. Ikke den beste julen i år.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg