Grønnsaksplantene mine

I går kveld fortalte jeg dere om tomatfrøene som jeg plantet sist hadde begynt å spire. Jeg har nemlig to forskjellige typer tomatfrø i hver sin boks. I den ene har jeg små tomater og i den andre har jeg store. Det er de store jeg plantet sist og som har begynt å spire nå. Det tok ikke veldig lang tid før de begynte å spire opp av jorda. Denne gangen valgte jeg å dele frøene inn i 3 seksjoner sånn at når de hadde blitt store nok så kunne de flyttes over i hver sin potte.

Vi kommer til å få ganske mange tomater hvis dette blir suksess og det er jo veldig bra fordi jeg er utrolig glad i tomater. Jeg bruker det i salat, på brødskiva, på pizza, i pasta og sikkert enda mer. Og ingenting smaker bedre enn hjemmedyrkede grønnsaker.

Men nå sporer jeg litt av. For jeg skulle jo egentlig vise dere de små spirene som skal bli tomater. Jeg tok bare frøene som er inni de vanlige tomatene og la i 3 forskjellige steder i boksen med jord under. Så dekket jeg det med jord over og satte plastfolie over boksen. Nå ser det slik ut.

De har blitt akkurat høye nok til å strekke seg ut igjennom plastfolien. Jeg tror disse kommer til å vokse ganske fort. Hvertfall i starten. Det vil komme oppdateringer fremover. Jeg tenkte å ta en oppdatering rett før og etter ferien vi skal på. Det blir nok ikke noe før det, men det er jo bare ca. 1 uke til. Også blir vi borte 1 uke også får dere se om de har vokst noe på den tiden.

Jeg syns det er litt trist å dra fra plantene, men jeg vet jo at de vil klare seg. Det har jo gått fint til nå så hvorfor skal det ikke gå fint etter en uke? Jeg syns bare det er så moro å se på den vokse for hver dag/hver uke. Nå kommer jeg til å ha mer enn nok å finne på i Bergen, men jeg kommer til å savne de små plantene mine allikevel. De er såå søte.

På siste bildet kan dere også se de andre grønnsaksplantene mine. Rettere sagt tomat og chiliplantene. De strekker seg i været og blir store, fine planter. Disse plantene får meg virkelig i godt humør. Jeg elsker å holde på med grønnsaksplantene mine. Ofte får jeg kommentarer på gamle innlegg om hvordan det går med mine gamle prosjekter og det skulle jeg virkelig ønske jeg viste, men disse står desverre igjen i Modum. Derfor har jeg begynt så smått på nytt. Jeg kan hvertfall ha det litt gøy med tomatplanter og litt småtteri. Også kan jeg love dere at så fort vi får råd og mulighet til å flytte til et eget sted så vil det bli mange flere prosjekter enn jeg har nå. Så vet dere det. Så må jeg bare beklage at dere ikke får se hva som skjedde videre med både epletreet, sitron, lime, avokadotreet, nektarintreet, mangotreet og alt det andre som stod i vinduskarmene i Modum. Noen ganger må man ta farvel til ganske mye mer enn man trodde. Så alle prosjektene mine fra år tilbake vil desverre ikke være mulig å følge med, men jeg har jo disse andre. Mye som skjer her nå da. Så får jeg prøve igjen når vi har vårt eget sted. Så vet dere det. Igjen beklager jeg veldig mye. Jeg vet det var flere som syntes det var gøy å følge med på de litt mer spesielle plantene. Desverre lite jeg får gjort med det nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg