Gratis møbler og trening

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne når jeg skal fortelle om gårsdagen, men vi får vel starte fra begynnelsen. Det pleier å være det enkleste. Og den startet med at jeg egentlig bare ventet på at venninna mi skulle våkne. Når det er tilfelle så klarer jeg ikke bare sitte stille og vente, for når jeg skal noe så vil jeg at det skal skje med en gang. Så da endte jeg opp med å gå igjennom alle klærne mine som lå i søppelsekker ennå. Jeg sorterte ut alt jeg ikke skulle ha og la det andre i kommoden min. Og så var det “bare” å ta bilde av hvert eneste plagg og legge det ut på finn. Det ble en del klær, for å si det sånn.

Når venninne mi endelig våkna, hadde klokka blitt over 16:00. Så da var det bare å sette seg i bilen og kjøre nedover til mamma. For der skulle vi møte mamma og dra videre for å hente en skjenk og vitrineskap som ble gitt bort.

Jeg er evig takknemlig for den hjelpen vi fikk når vi hentet og at venninna mi også gjorde mesteparten av jobb. For ryggen min ble nok ødelagt av alt jeg MÅTTE gjøre i går.

Vi fikk møblene inn i bilene (venninna mi sin og mamma sin) og kjørte opp til Vikersund. Det var da kroppen min begynte å si i fra at den ikke var så fornøyd, men møblene måtte jo på plass. Så da var det bare å bære de gamle møblene bort og de nye møblene på plass. Og det ble rålekkert!

Her er en liten sniktitt på hvordan stua våres ser ut. Og så fort jeg har fått madrassen ut av stua, skal dere få se hele stua. For nå er jeg virkelig fornøyd med stua. Det eneste som mangler nå er spisestue, men det skal vi nok klare å fikse om ikke så alt for lenge. Bord har jeg fått av mamma, men stoler er litt verre. For nå som alt annet matcher, må vi jo ha stoler som passer til resten også. Så det blir jo en utfordring. Hvertfal når man ikke har så mye penger, men med litt tålmodighet så ordner det seg nok.

Og som om ikke det var nok, så fikk vi hentet et garderobeskap gratis. Det var da kroppen min skrudde seg helt av og sa klart i fra at nå skal jeg hvile. Kanskje ikke så rart etter å ha vært med å løftet 3 møbler. Og den ene vet vi hvertfall veide 65kg. De andre var ikke så mye lettere akkurat. Så det ble gratis trening i går hvertfall.

Det betyr jo ikke at jeg klarer å sitte stille i dag. Nei, jeg har fylt skuffer og skap, ryddet og organisert hele dag. Så nå skal jeg nyte litt tid alene med en spennende bok og fyr i peisen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg