Gothrelaterte spørsmål

Ja, når man kler seg annerledes enn hva som anses som normalt så kommer det veldig mange spørsmål. I tillegg kommer det mye annet, men det trenger vi ikke gå inn på akkurat nå. Når man er annerledes så må man gå igjennom så utrolig mye stygt og veldig mange rare spørsmål/kommentarer. Så i dette innlegget tenkte jeg å svare på en del av disse tingene “normale” mennesker kommer med og kanskje genuint lurer på. Og har du noen spørsmål så svarer jeg gjerne på dem. Skriv i kommentarfeltet om du lurer på noe.

Men i dette innlegget skal jeg ta for meg spørsmål som jeg har funnet på nettet og som jeg selv har fått når jeg har gått ute blant folk. Håper dette hjelper dere som faktisk lurer også håper jeg folk kan slutte å være 5 år i hodet når de møter noen som ikke ser helt lik ut utenpå som en selv.

kutter du deg selv?

For det første er dette ganske drøyt å spørre noen og for det andre har ikke det noe med goth å gjøre.

Er du deprimert siden du går i svart?

Nei! For meg har det å gå i svart gjort meg lykkeligere.

Tilber du Satan?

Hæ? Hva skal dette egentlig bety? Jeg er livredd for sånne ting og ville ikke gått i nærheten av gjenstander som skal ha blitt brukt av demoner osv. F.eks dukka Annabelle har jeg virkelig ikke lyst til å se i virkeligheten fordi det skremmer meg. Så nei, satanistiske ting har ingenting å gjøre med goth.

Går du kledd sånn for oppmerksomhet?

Åja, for hvem vil ikke ha stein kastet etter seg, masse stygge kommentarer osv. hver eneste dag de går ute blant folk. Nei, jeg ønsker virkelig ikke oppmerksomhet fordi jeg er goth.

Det er ikke Halloween!

Ja, jeg vet. Hvis noen vet når Halloween er så er det meg!

Du er for glad til å være goth!

Hæ? Jeg er et helt vanlig menneske. Om jeg vil løpe rundt med verdens største smil så la meg da!

Men du går i andre farger enn svart.

Og…? Bare fordi en goth bruker andre farger så betyr ikke det at personen er noe mindre goth.

Hører du på metal?

Jeg hører på alt mulig av musikk. Å bare høre på metal gjør deg ikke mer goth enn en som hører på rock.

Driver du med svart magi?

Hvorfor skulle jeg det? Som sagt er jeg et helt vanlig menneske som liker helt vanlige ting. Det er ikke sånn at svarte klær og svart sminke betyr at du må gjøre ting på en bestemt måte eller man har klikka helt. Jeg mener, hva får folk til å tro at goth mennesker driver med noe helt annet enn normale mennesker driver med? Jeg skjønner ikke helt det der.

Tror du at du er en vampyr?

Eh nei. Hvorfor skulle jeg trodd det?

Du ville sett så fin ut hvis du ikke kledde/sminket deg sånn!

Vel, kanskje jeg liker å se sånn ut. Har du tenkt på det?

Du kommer aldri til å få en jobb når du ser sånn ut!

Feil! Det er så mange mennesker med alternativ stil som jobber på forskjellige butikker osv.

Hvorfor kler du deg sånn?

Fordi dette gjør meg glad.

Gutter liker ikke jenter som…!

Vet du hva? Jeg blåser i hva gutter syns om meg. Om folk ikke liker meg slik jeg er så er det deres problem.

Er det ditt ekte hår?

Dette er jo et spørsmål man gjerne får om man går med dreads og det går helt fint. Jeg svarer gjerne på det og jeg har faktisk svart på det før. Jeg hadde flettet inn dreads så de var ikke mitt eget hår.

Eller at noen bare skriker Goth eller Emo som de fleste skrek etter meg.

Akkurat her vil jeg bruke Toxic Tears sin kommentar og si at dette er like dumt som å skrike “blond” når ei med blondt hår går forbi. Og om du skriker Emo til en goth så vil vi se rart på deg og syns at du er dum. Det er så stor forskjell mellom goth og emo. Lær deg hva ting betyr før du hyler ut og prøver å være kul. Noe du ikke er forresten.

Jeg pleide å gå kledd sånn da jeg var ungdom, men jeg vokste fra det.

Åja, for alternativ stil generelt er alltid en fase man vokser fra. Nei, det er ikke det. Jeg har vært goth hele livet og jeg kommer til å være goth resten av livet. Det er den jeg er. Så enkelt er det.

Også må jeg ta en til fordi jeg får ofte reaksjoner på bilder hvor jeg har sminket meg annerledes enn hva folk er vant til. Jeg ville aldri lagt ut et bilde som jeg ikke er stolt av så når noen reagerer med latterfjes eller skriver “hjelpes” i kommentarfeltet så er ikke det akkurat så veldig koselig. Har du ikke noe pent å si så la være å reager eller kommenter på ting jeg legger ut. Så enkelt er det altså.

Om du ble noe klokere på det vet jeg ikke. Er det noe du lurer på når det kommer til goth så kan du legge igjen en kommentar. Dette er spørsmål jeg fant på nettet og jeg kjenner meg så igjen i mye av dette så jeg blir litt irritert. Jeg vet så godt at folk bare vil lage kvalme med mange av disse spørsmålene så da svarte jeg slik jeg gjorde, men jeg kommer så klart til å svare normalt om noen av dere søtinger faktisk lurer på noe.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg