Goth tag

Jeg lagde en tag med Disney og jeg tenkte “hvorfor ikke lage en med goth?”. Så jeg gikk på nettet og fant noen spørsmål som er fra goth tags. Så får vi se hvordan dette går. Jeg tror faktisk det kan bli ganske gøy, men vi får se. Så la oss starte.

Hvor lenge har du vært goth?

Det begynte egentlig i begynnelsen av ungdomsskolen eller det var da jeg turte å skille meg mer ut hvertfall. Jeg har alltid likt svarte klær. Mitt favorittplagg som liten var en en svart bukse/skjørt. Så jeg vil nok si at jeg alltid har vært goth inni meg, men det var på ungdomsskolen at jeg virkelig begynte å vise the real me. Farget håret svart, gikk i svarte klær og sminket meg med svart eyeliner.

Hvordan oppdaget du goth klesstilen?

Det var først på videregående at jeg så noen som hadde en goth klesstil. Jeg husker at jeg syntes hun var så pen og at jeg skulle ønske at jeg kunne ha håret mitt sånn (sidecut og rosa), men hadde jeg barbert av noe av håret mitt så hadde jeg vært kjempe redd for hva mamma ville sagt. Uansett var det da jeg begynte å søke på nettet og utforske alternative stiler som f.eks Gothic Lolita, Cyber Goth og Steampunk.

Hvordan type goth er du?

Helt ærlig har jeg lyst til å ha en mer Rave Goth stil, men jeg er nok mer romantic om jeg skal pynte meg og gå ut. Jeg liker ikke å stemple meg som kun en type goth egentlig fordi det er mange fine stiler som jeg gjerne kunne eksperimentert med.

Hva liker du ikke ved å være goth?

Jeg liker ikke alle blikkene, kommentarene og alt det folk tror om goth personer. Ikke liker jeg å skremme noen med for mye sminke, svarte klær osv. heller. Når jeg går ute blant andre så vil jeg bare bli sett på som hvilken som helst jente der ute og få lov til å være alene.

Hva syns foreldrene dine om stilen din?

Foreldrene mine har ikke akkurat likt at jeg alltid går i svart, farger håret mitt i alle mulige farger osv. Men jeg er veldig heldig som har 2 foreldre som alt i alt elsker meg for den jeg er og vil ikke forandre meg og det setter jeg utrolig stor pris på.

Øyebryn eller ikke øyebryn?

Jeg har barbert av meg øyenbrynene mine en gang og aldri igjen. Først og fremst fordi jeg er elendig på å tegne øyenbryn. For det andre så jeg skikkelig teit ut uten. Så jeg vil heller bruke mye tid på å nappe bryn enn å ta dem bort. Det er nydelig på andre, men ikke på meg.

Din mening om Marilyn Manson.

Jeg elsker alle de gamle sangene til Manson og stilen hans (crazy, scary). Jeg er ikke blodfan så jeg har faktisk ikke dykket noe dypere inn i musikken hans enn den jeg alltid har hørt på. Hvordan han er som person har jeg ikke peiling på.

Har du noen piercinger? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja, jeg har i ørene. 2 piercinger i høyre øret og tapers i begge ørene som skal bli 10mm tunneler etterhvert. Jeg elsker alt ved piercinger. Det er fantastisk, nydelig pynt. Jeg har hatt lyst på i øyenbrynene og i leppa, men jeg har ikke kommet så langt og i leppa er jeg ikke helt sikker på om kommer til å skje. Jeg vil hvertfall ha flere i ørene når jeg har utvidet hullene i øra (nederst) til 10mm og kan sette inn tunneler.

Har du noen tatoveringer? Hvorfor/hvorfor ikke?

Det har jeg faktisk ikke hatt råd til også kom corona. Planen var å ta det denne høsten fordi jeg vil ha en minnetatovering både for Jennie og for hundene som har vært i livet mitt, spesielt Oliver. Jeg har også planer om en Harry Potter tatovering. Forhåpentligvis kan jeg få det til

Hvilke farger har klærne dine?

For det meste er klærne mine svarte, men jeg har også andre farger som f.eks neon grønn og rød. Så klart inneholder mine outfits alltid svart, men litt farger nå og da gjør ikke en person mindre goth.

Bruker du svart når du sover?

Nei, jeg har ikke fått tak i noen svarte pysjamaser ennå, men det er på ønskelista mi. For øyeblikket sover jeg i de klærne jeg har fra før jeg skiftet ut hele garderoben (noe må jeg jo sove i).

Hva slags sminke foretrekker du?

Jeg bruker ikke så mye sminke til vanlig, men når jeg skal ut så går det mest i øyenskygge (revolution) og en eller annen eyeliner (Kat Von D for øyeblikket) sammen med en mascara (max factor). Jeg har også begynt å bruke brow liner (Miss A). Ganske basic egentlig siden jeg ikke liker å bruke for mye sminke.

Liker du solen?

Jeg elsker solen. Det er da kroppen min fungerer best. Også er det ingenting som slår en lang tur i skogen på en solfylt dag.

Kjenner du eller har du kjent andre goth?

Jeg har helt klart vært med andre som har kledd seg alternativt, men jeg kan ikke si at jeg har hatt noen venner som har vært goth. Emo kanskje, men ikke goth. Når jeg hang i Drammen så var det flere der som hang i samme gjeng som meg, men jeg ble aldri så godt kjent eller kom så godt over ens med noen av de når jeg hang i Drammen. Jeg var egentlig ikke så flink til å bli kjent med noen av de i den gjengen fordi de fleste kjente hverandre fra før av og hang i mindre grupper, dro steder osv. Så selvom jeg hang i Drammen med alle disse menneskene så følte jeg aldri at jeg klarte å få meg noen venner der.

Og da er vi kommet til slutten på dette innlegget. Håper du likte det og syns det var gøy å lese om mine svar på disse tingene. Ikke glem at du kan følge bloggen på Facebook og du kan følge meg på Instagram om du ønsker å se mer hobby eller selfie/goth relaterte ting. Link finner du under her.

Facebook: HER

Instagram Hobby: HER

Instagram Goth: HER

 

2 kommentarer
    1. Jeg prøvde å lese Gothic Charm School, men det fenget meg ikke helt. Men hører det er mange som liker den. Hører mye på Cemetary Confessions, dog 🖤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg