God morgen

Det ble vist en tidlig morgen på meg i dag også. For meg gjør det egentlig ingenting. Da kanskje jeg kan få gått en morgentur i dag også. Starte dagen med litt frisk luft og mestringsfølelsen av å klare og gå alene.

Når det kommer til nattens utfordring med søvn så kan jeg si at det jeg skrev med å puste og tenke positivt hjalp utrolig mye. Etter kanskje 10 minutter så var jeg i drømmeland. Det positive jeg fylte hodet mitt med var at jeg hadde klart å gå en tur, tatt mye av oppvasken og klart å holde meg positiv igjennom hele dagen. Tydeligvis hjalp det. Denne gangen var det jo ganske enkelt å holde meg positiv. Jeg hadde jo en ganske bra dag i går. For selvom det ble mye soving og avslapping så var det også mye jeg fikk gjort.

Jeg håper dagen i dag blir like bra. Jeg har en del ting som jeg kan gjøre, men vi får se hva jeg orker når jeg har tatt denne morgenturen. Ting som må gjøres er hvertfall: brette sammen klær, resten av oppvasken, vaske klær, tørke støv og støvsuge. Så det er nok å velge mellom hvis jeg har energi til å gjøre noe.

I dag føler jeg meg egentlig ikke så verst. Bortsett fra at jeg er trøtt så kjennes kroppen helt grei ut. Det er litt småvondt i leddene, men det er ganske hverdags for meg. Det kommer av fibromyalgien. Jeg har egentlig blitt ganske vant til å ha en hverdag med vondt her og der så det bryr jeg meg egentlig ikke noe om. Så lenge kroppen fungerer så er jeg faktisk fornøyd. Så lenge jeg får gjort litt hver dag så er jeg glad. Det trenger ikke være så mye heller. Bare det å klare og lage middag er bra nok for meg.

Åh, jeg gleder meg til dagens middag. Vi hadde kyllingfilet og tacolomper i frysern. Så i dag skal jeg lage crispy chicken igjen. Det er siste posen med krydderblanding til crispy chicken så det må jeg få kjøpt flere av. Den er absolutt noe jeg vil anbefale. Jeg kan ta et bilde av den etterpå, når jeg lager middagen. Så kan dere også prøve den om dere syns det høres godt ut. Jeg syns det er veldig godt hvertfall. Nå har vi bare brukt det til taco, men det går jo an å bruke det til ris eller pommes frites. Kanskje ha dip til. Mulighetene er mange.

Men da får jeg komme meg ut av senga og gripe dagen. Første som står på planen er en tur ut og det gleder jeg meg faktisk til. Gruer meg også litt, men sånn er det bare. Det viktigste er at man klarer å komme seg ut. Og som psykologen så så er det bare å gå litt ekstra selvom man kjenner at angsten begynner å komme. For hele poenget er jo å pushe grensene sine.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg