Glasskrukker

Jeg har jo vist dere bilde av alle glasskrukkene jeg har krydder, ris, pasta osv. i. Dette skal jeg ikke vise dere nå, men jeg hadde 2 glasskrukker til i plastkassen jeg hentet hos moren min. Der var det jo masse kjøkkenutstyr. For glasskrukker bruker jeg kun på kjøkkenet. Så nå tenkte jeg å vise dere hva de to siste er fylt med. Dette har jeg vel kanskje fortalt dere før, men la meg i tilleggfå vise dere. For nå har jeg endelig fått ordnet det. La oss se hva som gjemmer seg i krukkene.

Jeg vet ikke om dere ser det, men i den store har jeg hvertfall solsikkefrø og i den lille har jeg gresskarkjerner. Dette gleder jeg meg veldig til å bake med. Jeg syns det er så gøy å bake med litt annerledes ting enn bare rug og hvetemel. I tillegg til disse to så har jeg en pose med havre (den har desverre ikke noe krukke eller boks ennå), valmuefrø og sesamfrø. Det er gøy å gjøre litt mer ut av rundstykker og brød/loff når man først skal lage det. Jeg har også rosmarin til å lage fucaccia, noe jeg har veldig lyst til å bake snart. Det er så godt til suppe og gryte.

Faktisk er det ganske mye idéer og planer i hodet mitt når det kommer til baking. Det som stopper meg når det kommer til f.eks fucaccia er at vi har en veldig liten fryser og jeg har lyst til å fryse ned en del sånn at vi har til senere. Faktisk er det den eneste ulempen med å ha liten fryser. Når det kommer til mat så er det faktisk plass til ganske mye om man stabler det riktig. Allikevel er det jo kjekt med en stor fryser til f.eks ribbe, kalkun osv.

Så grunnen til at jeg ikke baker så mye er fordi jeg ikke har mulighet til å fryse ned noe. Når jeg baker går det mest i pizza, men jeg skal prøve å få lagd mer rundstykker og brød hvertfall.  Også får vi se om jeg får lagd noe annet litt senere.

Men det var hvertfall krukkene mine. Jeg har som sagt mange flere krukker, men de har dere jo sett før. Når jeg får bakt og brukt innholdet i disse vet jeg ikke, men da kommer det hvertfall på bloggen.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg