Gjøre det til en god dag

Okay, da var jeg våken etter noen timers søvn. Desverre er verken humøret eller kroppen på topp i dag. Når jeg våknet så verket det i hele kroppen og jeg føler meg ikke uthvilt. Så i første omgang så skal jeg bare ligge her og håpe at jeg vil føle meg no bedre i løpet av dagen. Jeg har jo egentlig lyst til å få gjort noe i dag, men sånn det er nå så orker jeg ingenting.

Nå tenker jeg at jeg skal prøve å få i meg litt frokost. Kanskje det hjelper med litt mat. Også blir det vel å se litt på tv hvis formen ikke blir bedre. Akkurat nå har jeg helt vondt i magen av alle tankene i hodet mitt. Det er egentlig de som er verst. De tapper meg for krefter og det gode humøret forsvinner. Da føler jeg meg som en skygge av meg selv. Til slutt blir jeg bare liggende og se ut i luften eller ligge å gråte. Så ja, det er ganske tungt når det først slår til. Alt jeg har lyst til å gjøre er å holde på med prosjektene mine, men samtidig så orker jeg ingenting. Og det er da jeg bare blir liggende å stirre ut i luften.

Jeg tror ikke denne dagen blir noe bedre, men jeg håper. Hvis den blir bedre så skal jeg hvertfall få ryddet bordet og få satt resten av pyntetingene på plass. Det er et par juledekorasjoner som ikke har noe sted å stå. Ikke fordi det ikke er plass, men fordi jeg ikke har kommet så langt. Jeg får bare krysse fingrene og håpe at noen ting blir gjort i dag.

Nå er det hvertfall støvsugd, tørket støv og pyntet opp (for det meste). Jeg må bare ta oppvasken og vaske over kjøkkenbenken så blir det bra i stua og på kjøkkenet. Etter det er det badet og gangen. Så når jeg orker så er det nok å ta tak i. Også har jeg veldig lyst til å gå en tur, men det får jeg se om jeg orker.

Etterhvert blir det også julebakst. Det gleder jeg meg veldig til. Faktisk er dette det eneste som har fått meg til å spille julesanger. Ellers er jeg ikke sånn som setter på julemusikk. Jeg kan se på julefilmer, men ikke så mye musikk. Det er noe helt spesielt når jeg står og lager julebaksten. Duften av alle de gode kaker og julemusikken passer perfekt sammen. Så det er noe jeg virkelig gleder meg til. Kjøkkenet må bare ryddes og vaskes først. Det blir nok en liten stund til ennå for oppvasken tar virkelig knekken på ryggen min. Nå er det heldigvis ikke så mye oppvask, mest bakeboller og slikt. Så jeg skal nok klare å få kjøkkenet ryddig i løpet av neste uke. Så kanskje jeg begynner på julebaksten uka etter. Og jeg har så mange nye småkaker jeg skal prøve ut. Dette kommer til å bli veldig moro. Selvfølgelig vil det komme oppskrifter på bloggen med bilder. Så det er bare å glede seg.

Men før noe som helst så må jeg føle meg bedre. Derfor skal jeg spise frokost og jobbe med meg selv. For er det noe jeg har lært så er det at man føler seg ikke noe bedre hvis man ikke prøver å gjøre dagen bedre selv. Dagen vil ikke bli bedre av å ligge og vente på et mirakel. Så da får vi se om jeg klarer å snu denne dagen til noe positivt.

Hva pleier du å bake til jul?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg