Gjør man én ting klarer man ikke en annen

I dag hadde jeg veldig lyst til å bli med ut fordi samboeren min skulle i butikken og kjøpe en krakk til dusjen (til dager jeg ikke klarer å stå og dusje). Desverre klarte jeg ikke det. Planen var egentlig å dra inn til Oslo for å fikse flere ting, men så begynte kroppen min å tappes for energi så vi ble enige om å ta Europris. Det var 15 minutter igjen til vi måtte gå til bussen og jeg kjente at energien bare fortsatte å renne ut. Samboeren min kommer ut i stua og jeg måtte bare si at dette orker jeg ikke. Selvom jeg har utrolig lyst så orker jeg. Etter å ha kledd på meg ny topp og fått på hettejakka så innså jeg at denne kampen hadde jeg tapt.

Så om du har en venn som stadig avlyser og du syns det er skikkelig dårlig gjort så vit at denne personen hadde veldig lyst til å dra, men personen fant ikke styrke til å komme seg ut døra. For om man har depresjon, angst eller en usynlig sykdom så er det ganske ofte at det stopper oss fra å gjøre ting man egentlig har veldig lyst til. Når jeg må avlyse noe så sitter ikke jeg igjen med en lettelse og tenker at jeg kan slappe av. Nei, jeg sitter igjen med en klump i magen og tårer nedover kinnene mine.

Jeg kan allikevel ikke la dette gå utover dagen min. Jeg er nødt til å gjøre det beste ut av dagen og tenke på alt jeg har fått gjort. Hvis du ser på bildene under så ser du badet vårt. Det har jeg stått å vasket i dag. Jeg ble så fornøyd.

Jeg har skrubbet rundt og i vasken, vasket ned doen og vasket speilet. I tillegg har jeg ryddet og organisert skapene og den lille hylla. Det som mangler er dusjen og gulvet, men jeg har rett og slett ikke orket det. Nå er det hvertfall rent på benken og doen.

Selvfølgelig er jeg veldig fornøyd med dagens innsats, men jeg kommer aldri til å bli vant til å ikke kunne gjøre masse husarbeid uten å ta knekken på kroppen min. Det er jo aldri gøy å bli sengeliggende fordi man har gjort noe fornuftig. For meg så blir ikke det riktig. En ting er å føle seg sliten og kjenner at man har brukt kroppen, men når man er utmattet og ikke orker å stå på beina etter å ha vasket et bittelite bad så er det lov å bli litt sur eller skuffet av å måtte leve med en slik sykdom. Jeg prøver allikevel å tenke positivt. Uten positive tanker så har jeg egentlig veldig lite igjen. Derfor velger jeg å leve et liv med positive tanker og er glad for alle de små tingene i livet. Så når jeg klarer å vaske badet så er jeg veldig glad. Også får jeg hvile resten av dagen.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg