Gitt meg selv en utfordring

I julen har det blitt veldig mye usunn mat og drikke. Ikke bare fordi det har vært jul, men fordi jeg rett og slett ikke har klart å lage noe sunn middag og det har vært mye enklere å bare ta en flaske brus enn å fylle flaska med vann. Dette er noe jeg virkelig syns er kjipt og derfor jeg hater vinteren. Den ødelegger så mye for meg og kroppen min. Jeg bryr meg ikke om jeg legger på meg noen kilo i julen, men hvordan jeg gjør det. At jeg faktisk ikke har energi til å lage mat jeg egentlig har lyst på. I stedenfor sitter jeg å spiser pizza, pølse og alt sånt fordi da trenger jeg ikke stå på kjøkkenet å lage mat. Dessuten er det jo selve julemiddagen som må lages, som jeg må ha energi til. Derfor blir det veldig mye surr til middag de andre dagene. Kroppen min liker det ikke og hodet blir jo ikke noe bedre av de ekstra kiloene jeg legger på meg. Faktisk blir det verre. Hvorfor gjør jeg det da når jeg vet at hodet og kroppen reagerer negativt på det? Fordi depresjonen sliter meg helt ut. Og er det ikke depresjonen så er det FM. Heldigvis har jeg sluppet å måtte gå ut i det kalde vinterværet til nå, men det er jo absolutt ikke bra.

Så derfor har jeg lyst til å prøve og snu dette her nå. Jeg vil hvertfall gjøre et forsøk på å slutte og skade kroppen min mer. Derfor har jeg bestemt meg for å drikke mye vann i løpet av dagen sånn at jeg kanskje får renset litt. Hver morgen og kveld skal jeg derfor prøve å få i meg en flaske med vann også får vi se om jeg føler meg litt bedre etter en stund. Depresjonen vil nok være den samme, men kroppen min trenger jo ikke ødelegges av den grunn. Om jeg klarer å fullføre dette i løpet av dagen så skal jeg være fornøyd. Det blir min oppgave for dagen fremover nå.

Jeg kommer jo fortsatt til å spise det jeg orker, men da er jeg hvertfall et steg nærmere. For jeg kan ikke gjøre så mye med det faktumet at depresjonen suger ut alt av energi og krefter som kroppen min prøver å samle, men jeg kan i det minste gjøre en forskjell på hva jeg drikker. I tillegg prøver jeg å få i meg litt frukt hver dag. I det siste har det gått i klementiner og det er jo godt for kroppen.

Dette er grunnen til at jeg liker sommeren bedre. Vinteren kan være nydelig med all snøen, men det kommer også med mye mørke og kulde som ikke er bra for dem som sliter med det samme som meg. Så jeg gleder meg til sommeren for da har jeg lyst til å ta dere med på mange fine turer i skogen. Jeg har nemlig et ønske og egentlig et mål om å skaffe meg et kamera sånn at jeg kan filme på turer og vise dere. Hvor mange kunne tenkt seg å sett videoer som det? Noen som syns det høres spennende ut å få bli med meg på turer i skogen (digitalt)? Det er hvertfall noe jeg veldig gjerne har lyst til å dele med dere. Så vi får se hvordan det blir i 2021.

Og det betyr jo da at jeg må ha en litt bedre kropp hvis jeg skal gå turer i skogen igjen. Så da vil jeg starte i det små med å drikke vann morgen og kveld også får vi se hvordan formen er når våren og sommeren kommer. Uansett må jeg jo spare opp til et kamera så det vil jo ta litt tid før jeg kommer i gang med det, men planen er hvertfall å begynne med youtube i 2021. Det er nå eller aldri fordi dette har jeg egentlig snakket om så veldig lenge. Så la oss gjøre denne store drømmen til virkelighet.

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer
    1. Du burde ta det opp med samboeren din. Hvis kroppen din ikke tillater deg å lage sunne hjemmelagde måltider så må jo han hjelpe til og stå for produksjonen av middagene hvertfall.

      1. Han gjør så godt han kan, men når man har mistet faren sin samme året er det ikke så lett for han heller. Så vi tar det litt som det kommer. Han har vært veldig snill å hjelpe til så godt han kan, men han trives ikke veldig godt på kjøkkenet. Er jeg som er flink til å lage mat her i huset.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg