Fugler, natur og lykke

I dag tok jeg meg en lang tur i skogen og det var så godt. Jeg tenkte flere ganger “nå må du snu ellers kommer du til å bli helt utslitt”, men selvfølgelig klarte jeg ikke det. Jeg gikk der det fortsatt lå snø, men det gikk overraskende greit. Så jeg filmet litt av turen og la det på Snapchat (Cathrineruth92). Også tok jeg med meg kameraet mitt i dag og takk gud for det. I dag var nemlig en ganske bra dag og jeg fikk se både hakkespett, duer og ender. I tillegg var det så ufattelig deilig vær så jeg ble ganske lenge ute. Derfor gikk jeg også ganske langt. Faktisk gikk jeg helt opp til badeplassen. For dere som har fulgt meg en stund vet jo at det er der jeg pleier å gå turer til om sommeren. Jeg setter meg ned og spiser mat jeg har tatt med meg og bare nyter en stund der før jeg enten går videre eller hjem igjen. Dessverre gikk ikke det fordi det var så mange mennesker der at alle plassene der oppe var allerede tatt. Så jeg bare stod på gresset i 5-10 minutter for å nyte solen og så måtte jeg gå. For når jeg stopper opp og står stille en stund så får jeg vondt i ryggen. Heldigvis var det mye spennende å se på når jeg gikk hjemover. Bare se her.

Endene var oppe på badeplassen, men hakkespetten møtte jeg i det jeg var på vei ut av skogen og duene møtte jeg når jeg nesten var hjemme. De satt i den snarveien der bekken renner. Så ja, jeg har fått sett mye og hatt en ganske fantastisk dag. Jeg har virkelig elsket dagen til nå og jeg tror den kommer til å bli like fantastisk videre også fordi jeg har hatt en så koselig tur i skogen. Nå kan sitte og se tilbake på alle de flotte bildene jeg har tatt, for det ble en god del. Og jeg skal så klart vise dere flere bilder. Jeg ville bare at dere skulle få se alle fuglebildene før jeg viste dere resten. For fugler er jo ikke noe jeg har fått bilde av så mye. Faktisk så jeg 2 hauker eller noe som sirklet på himmelen. Dessverre begynte kameraet mitt å krangle akkurat da jeg kunne fått et bra bilde så det har jeg ingen bilder av, men det var en ganske kul opplevelse som jeg hadde lyst til å fortelle om allikevel. Og hvem vet. Kanskje en dag får jeg et nytt kamera som ikke svikter meg akkurat når jeg har zoomet inn på haukene, men faktisk får tatt det bildet. Det ble mange andre fine bilder da. Så la oss ta en titt på den vakre naturen.

Det er virkelig vakkert ute for tiden, men det blir enda finere når snøen er helt borte. Jeg blir så glad av å se at fargene kommer tilbake. Og det å møte på alle disse nydelige fuglene i tillegg fikk meg nesten til å eksplodere av lykke. Absolutt den beste turen i år, men vi vet at det vil komme mange, mange flere av de og det gleder jeg meg skikkelig til. Jeg håper i år er det året jeg faktisk får tatt et bilde av et ekorn med kameraet mitt og ikke bare med mobilen.

Det har vært en flott tur, men nå er det på tide å slappe litt av på sofaen før jeg skal lage middag. Hele grunnen til at jeg gikk så lang tur i dag var fordi dagens middag ikke er så vanskelig å lage. Så jeg kan fortsatt være sliten, men allikevel være i stand til å lage middagen. Også var det virkelig en tur jeg trengte. Jeg føler meg så mye bedre psykisk etter en lang skogstur, men dette er en tur jeg virkelig kan leve på i mange dager. Derfor skal jeg legge meg ned på sofaen og roe ned ryggen før den tar liv av meg.

Følg bloggen på facebook HER for mange flere bilder fra slike turer i skogen.

4 kommentarer
    1. Fantastiske bilder. Det var fint å se for meg som ikke kommer meg så langt som deg. Jeg syns du får til å ta så flotte motiver og skarpe også. Tar du raw-oppløsning,?

      1. Tusen takk. Koselig å høre at bildene mine kan spre litt glede til andre ❤ og når det kommer til bildene så aner jeg ikke hva oppløsning det er hihi. Jeg bare tar bilder med kameraet mitt. 😛🙈

    2. Fine bilder. Var på både sykkeltur og skogstur i dag og det var deilig begge deler. Mye folk og mye liv. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg