Fugler i hagen

Jeg gikk for å lage middag, ordnet med steking/koking da jeg plutselig fikk øye på dem. Mange fine fugler som koste seg rundt fuglematen som er hengt opp i treet, utenfor kjøkkenvinduet vårt. Så jeg måtte jo selvfølgelig frem med kameraet og knipse noen bilder. Det ble ikke de alle beste bildene, men jeg kunne ikke gå ut. For hvis jeg hadde gått ut for å prøve og ta bilder ute så hadde jeg skremt fuglene vekk. Så da tok jeg dem igjennom kjøkkenvinduet. Man ser i det minste at det er fugler. Koselig var det hvertfall. Bare se så fine de er.

Det var jo en skikkelig koselig og fin opplevelse, mens jeg lagde middag. De fløy jo av sted en liten stund etter at jeg hadde tatt bilde, men det var veldig fint å se så mange fugler som var sultne. Her er det veldig populært å være for fuglene. Stadig kommer dem og vil ha mat, stadig er den tom. Huseieren som har hengt opp denne går jo og fyller på ganske ofte, men de tømmer den jo fortere enn man snur seg. Tydeligvis spres ordet om hvor det er mat å få. Ikke at det er noe problem. Jeg syns jo det bare er koselig. Særlig når jeg sitter ute og hører at dem spiser og synger litt. Da koser jeg meg ekstra mye ute i hagen.

Nå som dem har flydd bort for lengst skal jeg slappe litt av. Middagen er spist og jeg orker rett og slett ikke gjøre stort i dag. Så da er det godt man kan legge seg ned på sofaen og ikke gjøre noe. Vel, det blir jo noe jobb inni mellom, men det krever ikke så mye av kroppen så da går det greit.

I morgen kommer min mening om de nye hudpleieprodukter jeg kjøpte. Jeg har også en del småting som må gjøres. Også skal jeg prøve å få ryddet og vasket litt på kjøkkenet i morgen. Så får vi se hvor mye mer jeg orker. Nå har vi jo ikke rent vann i springen så det må jo kokes hvis jeg skal ta oppvasken. Det er så mye hele tiden. Første året jeg bodde her så gikk jo strømmen hele tiden og nå er det hvertfall andre gang vi har hatt urent vann her i bygda. Jeg elsker å bo her, men disse tingene irriterer meg litt. Forhåpentligvis blir dem snart ferdig med å fikse dette vannet.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg