Frø til neste år

Det er jo alltid spennende å prøve noe nytt. Så jeg har selvfølgelig bestilt masse frø for neste år. Noe jeg har hatt veldig moro med i år er chili og tomat. Derfor bestemte jeg meg for å hvertfall prøve noen flere varianter av dem. Også fant jeg noen veldig spesielle type frø. Om jeg prøver alt dette neste år vet jeg ikke, men det finner vi ut.

Dette er en del frøposer, men desverre er ikke dette alt. Jeg gikk amok igjen og kjøpte ganske mange frø, men det blir jo ekstra moro til neste år da. Så la oss ta en titt på del 1 av frøposer jeg har kjøpt. For del 2 har ikke kommet ennå.

Gresskar er jo noe jeg kan få til. Nå har jeg jo lært fra i år at de passer mye bedre i drivhuset. Så til neste år skal denne typen få lov til å stå nettopp der.

De nye chilitypene syns jeg så veldig spennende ut. Også lurer jeg på om jeg kanskje kan finne en skikkelig god oppskrift til å bruke tabasco chiliene oppi. Det blir jo veldig spennende å se om jeg finner.

Cherrytomater er noe jeg kan ha til alt mulig, men også bare spise som snacks. Så det måtte jeg selvfølgelig ha til neste år. Også ble jeg veldig nysgjerrig på disse gule bifftomatene. Det skal bli veldig spennende å smake.

Jeg har aldri vært noe flink til å dyrke sukkererter. Plantene blir alltid så fort gule. Men jeg ville allikevel prøve meg på en ny type. Så jeg kjøpte disse frøene her. Kanskje plantene blir litt bedre? Det er lov å håpe.

Markjordbær er jo veldig godt. Så jeg fikk lyst til å prøve og dyrke disse to i krukker. Det tror jeg kommer til å bli veldig søtt å ha oppi krukker. Tror ikke dere?

Ja, her kjøpte jeg noe veldig spennende. De kommer sikkert ikke til å få noe frukt, men det er allikevel gøy å prøve ut noe helt nytt. Jeg har jo ganske mange eksotiske planter inne. Så disse passer jo perfekt med alle de andre.

Også ble det noen spennende blomster. De to bakerste er pasjonblomst og aloe. Kornvalmue fikk jeg med gratis når jeg handlet, men rød solhatt var noe jeg hadde veldig lyst til å prøve ut. Så blomster blir det nok til neste år også. Jeg har også lyst til å se om jeg klarer å få noen frø fra de blomstene jeg har i år, men det blir jo ikke før i høst. Det blir hvertfall veldig spennende å se om jeg får til. Fra stemorsblomster har jeg tatt frø fra tidligere, men utenom det er jeg faktisk ganske ny på akkurat det å samle inn frø fra blomster/planter. Det blir med andre ord veldig moro å se om jeg klarer dette og hvor mange frø jeg kan få fra alt sammen. Dette vil selvsagt komme i et eget innlegg til høsten.

Om du ikke vil gå glipp av noen oppdateringer på planter/urter/blomster eller er spent på hvilke andre frø jeg har kjøpt så burde du følge bloggen på Facebook HER. Da går du ikke glipp av noe. Og vil du følge med på enda mer og få andre oppdateringer så finner du Instagram HER. Der får du se en ganske akti  story og mye spennende blir lagt ut på høydepunkt. Vet du ikke hva høydepunkt er så er det disse:

Der lagrer jeg alt fra tidligere storyer. Så du kan lett gå igjennom alt der og se alt det spennende fra hagen, naturen og diverse interiør også. Mye spennende å få med seg for dere som liker det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg