Fremgang av fjoråret planter

Overraskende mye har skjedd og vi har veldig mange planter å gå igjennom. Så jeg tenker at det er ikke noe vits å prate for mye. La oss bare komme I gang og se hvordan alle plantene har det.

Mango: Nå har bladene fått vokst ut. Det eneste som mangler nå er at de skifter farge. Det er egentlig veldig kult og fascinerende med mangoplantene. At bladene kommer ut i en burgunder-aktiv farge og så skifter dem til mørk grønn. Det er ikke mange planter som gjør det, for å si det sånn. Jeg syns hvertfall det er ganske stilig. Flere enn meg som syns det eller er jeg bare rar?

Mandarin: Her er det ganske mye som foregår på en gang. Vi har splitten i toppen som har kommet ganske langt. Også er det jo alle de små grenene som stikker ut på disse grenene lenger ned. Den ser litt rar ut for øyeblikket, men jeg ser for meg at dette kan bli et utrolig vakkert tre etterhvert. Bare vent til grenene lenger ned får litt tid på seg.

Sitron: Toppen på dette er også begynt å vokse en del. Ikke så mye som har skjedd lenger ned, men jeg tror at det kommer med tiden. Nå er det ganske stor aldersforskjell på mandarintreet og dette treet. Jeg tror mandarintreet er 5 år nå. Sitrontreet er 1 år. Så det er jo klart at dette ikke har kommet like langt som det andre, men jeg må si at det har kommet langt til å være kun 1 år. Det eneste jeg virkelig håper på er at stammen blir tykkere på dette treet. Utenom det er det jo veldig fint.

Pasjonsfrukt: Jeg har ikke helt bestemt meg om jeg vil fortsette å ha denne planta eller ikke. Egentlig ville det jo vært veldig synd å kaste en plante som det ikke er noe galt med. Den har klart å overleve vinteren og kan jo faktisk bli veldig fin i løpet av sommeren. Derfor har jeg tatt vare på denne. Og jeg kommer nok til å la den bli. Så får vi vel bare se hva som skjer, men noen forhåpninger eller tanker rundt denne planta og dens fremtid kan jeg ikke si at jeg har. Kanskje det endrer seg når våren/sommeren er her.

Chili Carolina Reaper: At denne digre planta kom hit i fjor, bare 10-15cm høy er egentlig helt sprøtt. Den har vokst ekstremt mye og den vokser fremdeles. Så jeg må jo si at jeg er veldig spent på å følge med på utviklingen dens i år. Også blir det spennende å se hvor mange chilier den kommer til å produsere og når. Den har jo allerede fått en del grener og har en god sjans til å bli veldig flott de neste månedene, men det får vi bare vente og se.

Chili Pinata: Oppi disse pottene har det skjedd ganske mye. Jeg har jo 4 av denne typen og alle har begynt å få masse blomster og nå har det også begynt å vokse chilier. Dem starter veldig tidlig, men det er jo bare bra. Så kan jeg fryse ned chilier og etterhvert begynne å bruke dem til matlaging.

Chili Basket Of Fire: Det er litt vanskelig å se hvor flott den har blitt, men om dere ser på nøye, kan dere se at den har fått ekstremt mange grener. Den har vokst ekstremt mye i vinter. Det eneste som mangler nå er at den begynner å komme med chilier. Ikke at det er noe hast, men med så mange blomster er det rart jeg ikke har sett noen chilier ennå. Men jeg er ganske sikker på at det vil komme snart. Kanskje kommer jeg hjem til noen chilier.

Chili Sweet Banana: Om ikke denne chiliplanten har det bra, vet ikke jeg. 2 chilier og det har ikke engang blitt vår. Det har skjedd så utrolig mye i det siste og dette er bare starten. For som dere ser så er det flere blomster som også kan bli chilier. Spennende!

Chili Kayenne: Det er mye som skjer på disse chiliplantene også. Her er det ganske mange, små chilier som har begynt å vokse. Så utrolig gøy å se så mye aktivitet fra plantenes side. Jeg kan nesten ikke tro det. Jeg vet ikke om dette er vanlig eller om jeg bare er heldig, men uansett er det utrolig moro å få så mye chili. Veldig tidlig på året, men disse har virkelig våknet til liv for sesongen. Tenk bare hvordan disse ser ut når jeg er tilbake igjen.

Chili Padron: Se så stor den har blitt. Ikke noen chilier på denne ennå, men jeg hadde jo heller ikke forventet chilier så tidlig på året. Det viktigste for meg er at dem vokser seg store og har masse plass til årets chilier. For dem trenger jo en del grener, om dem skal produsere chilier. Og det er denne planta i full sving med. Så vakker!

Snackpaprika Gul: Også paprikaplantene har begynt å produsere og vokse. Noen har kommet lengre enn andre, men dem har det hvertfall bra og det er jo det viktigste. Den største er jo helt amazing da. Det er helt sprøtt hvor store dem har blitt nå i vinter. Jeg klipte dem jo ganske mye i gjor høst. Noe man skal gjøre før overvintring. Så jeg er ganske imponert over hvor langt den største har kommet. Det blir jo veldig spennende å se hvor stor den blir i løpet av sommeren. Jo større den blir, jo mer paprika vil komme (forhåpentligvis).

Snackpaprika Hvit: Her skjer det også en del. Nå er ikke denne like stor som den med gule paprikaer, men den har kommet ganske langt. Ja, den har jo til og med fått en blomst. Som betyr at vi kanskje kan se paprika på denne snart. Vel, nå skal ikke jeg være hjemme i mars, men jeg er veldig spent på å se hvor langt den har kommet når jeg er tilbake i april. Frem til da får vi bare vente spent og glede oss til neste oppdatering. Det vil du ikke gå glipp av!

Husk å følge bloggen på Facebook HER og Instagram HER for ennå mer spennende innhold. Sjekk høydepunktet på profilen min om du har gått glipp av en story.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg