Fra 6mm til 7mm

Etter å ha våknet, gått i postkassen og skrivd et blogginnlegg så tenkte jeg at det kunne være greit å prøve og bytte tapers. Jeg aner ikke hvor lenge jeg har gått med den størrelsen, men det var hvertfall lenge nok.

Så jeg tok frem alt jeg trengte til å rense og smøre ørene. Også selvfølgelig tapers. Det er egentlig ganske enkelt å bytte. Man tar ut den man har i øret. Så renser man øret godt sånn at det ikke er noe bakterier osv. Deretter smører man tapers som skal inn i øret og dytter den forsiktig inn. Den skal ikke gjøre motstand (da er det for tidlig). Når du er ferdig kan du sette på gummistrikkene på hver side og tørke av øret og tapers. Husk å vask fingrene for det du smører på ørene skal ikke inn i munnen eller øynene.

Også er det veldig mange som bruker tuneller fordi det er jo ikke helt bra å bruke tapers så lenge, men det har gått greit for meg hittil. Jeg har bare ikke råd til å kjøpe tapers og tuneller som ikke kan brukes etter å ha gått opp en størrelse. Det er nok mer behagelig å bruke tuneller, men for meg gjør det ikke noe å ha i disse. Dem er ikke tunge eller noe så det går helt greit. Jeg kjenner dem faktisk ikke så mye og de sitter egentlig ganske greit. Jeg har aldri hektet meg fast i noe med dem f.eks.

Så ja, da var neste størrelse inne. Jeg har nå 7mm. Det vil si at jeg bare har 2 igjen før jeg har nådd målet mitt (8mm og 10mm). Kanskje jeg har kommet i mål når våren er her. Vel, det ville hvertfall vært supert. Da kan jeg endelig bruke øreringene jeg har kjøpt. De er nydelige, men jeg må nok skaffe meg et par andre også for jeg har en følelse av at de er litt tunge og ikke til hverdagslig bruk.

Jeg er hvertfall et steg nærmere å være ferdig med tapers og det blir veldig moro. Det har vært helt greit, men det er jo kjedelig å bruke det samme i øret hver eneste dag. Når man ikke kan pynte seg med noen fine øreringer til jul/nyttår f.eks. Nei, det skal bli skikkelig deilig å være ferdig med tapers og kunne bruke fine tuneller i stedenfor. Bare 2 igjen nå. Det vil si 2-4 måneder om jeg er heldig (og husker å telle dagene).

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg