Flytte ut planter

I dag ble det litt jobb med plantene. Jeg har ikke fått sovet noe særlig, men i det minste har jeg fått gjort noe. Den ene pæretomatplanten er blitt satt ut, men den store er jeg veldig usikker på om jeg kan sette ut på samme sted eller om jeg må finne på en annen løsning for den. For måten disse er plantet på så kan de faktisk ikke stå ute der det regner. Da kommer det til å bli svømmebasseng oppi kurven og det er jo ikke bra for plantene. Så jeg sitter her og grubler og lurer på om jeg får satt ut den store tomatplanten eller om jeg må ha den inne. Og en så stor plante krever jo en del plass så det vil jeg jo egentlig unngå. Dessuten trenger den jo mye mer sol, noe den kun får ute. Vi må derfor få snakket med huseieren og se om det er greit at kurvene med planter står der jeg syns de passer best. Det er jo ikke jeg som bestemmer om det er greit. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe at dette går i orden.

Det er denne planten det er snakk om i dette innlegget. Den andre står allerede ute og vil bli vist frem til fredag under planteoppdateringen. 

Hvis ikke har jeg en plan B. Det krever en tur på en hagebutikk eller noe for å kjøpe en potte som har hull i bunnen og er stor nok til planten. DET kan jo bli spennende å se om man finner. Derfor håper jeg at vi kan finne en løsning som passer for huseieren, planten og min lommebok. Nå er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste.

Uansett hva som skjer så er vi veldig heldige som leier her. Dem er veldig snille og hyggelige. I fjor snakket vi jo faktisk om jeg kunne bruke noe av plassen her ute til planter og det var greit. Ja, jeg fikk til og med lov til å bruke et lite blomsterbed  så hvorfor har jeg ikke tatt i bruk blomsterbedet? Vel, planen min for i år var egentlig å bruke det til enten gresskar eller melon, men jeg fant ikke noen frø på nettet akkurat da jeg trengte dem. Kanskje jeg kjøper inn til neste år, men nå har jeg kun de plantene jeg har. Det får holde for denne gang.

Som jeg skulle si så var det null problem å ha planter ute, men jeg føler allikevel at jeg må spørre om det er greit. Er det noe jeg ikke har lyst til å så er det å gjøre noe som huseieren ikke syns er greit. Jeg passer hele tiden på at jeg ikke spille for høy musikk eller lage høye lyder om kvelden. Jeg baker aldri med håndmixeren om kvelden f.eks. Dette er et sted jeg virkelig trives og derfor vil jeg gjøre alt for å være stille og rolig. Så da er det bare å vente og se hva som skjer med den siste tomatplanten. Får den lov til å stå ved husveggen, må den pottes om eller må jeg ha den inne? Jeg forteller dere når jeg vet mer.

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer
    1. Det blir sikkert bra å få plantene ut. Bra å ha grei kontakt med de du leier hos ja, og få lov å ha planter ute. Og høres ut som du er en grei leietaker 🙂 Lykke til med prosjektet, håper det blir bra.

      1. Ja, vi er veldig heldig som bor i huset til noen som er så snille og da må man jo være snille tilbake. <3 Tusen takk. Ja, blir veldig spennende å se om det blir noe ut av dette. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg