Fløy det en hauk over huset?

Jeg sitter utenfor leiligheten min og plutselig ser jeg en stor fugl fly rett over her. Enten var det en hauk eller så var det en ørn. Og jeg er ganske sikker på at det ikke bare var en, men to. Det var så spennende og utrolig gøy, men jeg fikk desverre ikke noe bilde siden de fløy så fort vekk. Det var uansett en veldig kul opplevelse. Se dem med utstrakte vinger, bare flyte på himmelen. Så utrolig gøy å kunne være vitne til noe sånt. Ogsåbare rett utenfor leiligheten. Jeg skrev jo til dere for bare noen dager siden at jeg gjerne skulle sett ørn (gjelder forsåvidt hauk også) og i dag gjorde jeg det. Ikke på nært hold, men de var nok ikke veldig mye høyere enn hustaket. Jeg har virkelig noen flotte dager nå altså. Så mye gøy, spennende og bra som har skjedd. Nå begynner jeg faktisk å lure på om jeg drømmer!

Før dette skjedde så satt jeg faktisk å spiste lunsj her ute. Baguetter med ost og skinke, tomat, agurk og salat. Det var veldig godt etter en lang tur. Jeg var så sulten og tørst når jeg kom hjem. Da er det alltid godt med litt grønnsaker på maten. Det smaker så mye bedre med mat når man har brukt kroppen litt først. Jeg brukte kanskje kroppen litt mye, men da smakte hverfall maten ekstra godt da jeg kom hjem og fikk satt meg ned med denne herlige lunsjen. Jeg kan bli vant til dette. Sol, varme og god mat. Lite som slår det etter en lang tur.

Og noe jeg syns er ekstra koselig er når man har noen skyer på himmelen. Det er som et maleri. Det er utrolig stilig å se bortover og se at dem ligger lag på lag. For ikke å snakke om utsikten. Den tror jeg at jeg aldri kan bli lei. Se bortover jordene og bare drømme seg bort. Det er så deilig.

Dette er virkelig en nydelig dag. Jeg har faktisk ikke tatt med boka mi ut engang. I dag var det så deilig å bare sitte her og kikke utover landskapet og se på skyene så jeg trengte ikke noe bok. Det beste hadde egentlig vært å bare legge seg rett ut på gresset og slappe helt av. Desutten får man jo med seg så mye mer om man ikke har nesa nedi en bok eller mobilen hele tiden. I dag var jo et klart og tydelig bevis på det. Jeg kan liksom ikke helt tro at jeg så en ørn eller hauk. Vanskelig å vite. Men en ting er hvertfall sikkert og det er at det ikke var noe skjære eller spurv.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg