First Price baguetter

I dette innlegget tenkte jeg å gi dere noen tips på hva du kan bruke baguettene fra First Price til. For jeg har brukt det til ganske mye forskjellig. De er jo utrolig billige og smaker godt så hvorfor ikke bruke dem til mye forskjellig? Dette er så klart kun ting jeg har brukt dem til. Det finnes sikkert ganske mange andre måter å bruke dem på, men her får dere hvertfall noen tips og idèer om du ikke skulle være klar over det allerede.

Pølsebrød

Alt du trenger å gjøre er å varme dem slik det står på pakken også kan du snitte dem og bruke de til pølser. Det smaker utrolig godt og det er mye bedre plass til topping for deg som liker f.eks rekesalat/potetsalat på pølse.

Toast

Det er så utrolig godt å la toast av baguetter. De blir sprøe og veldig smakfulle. Jeg bruker ost og skinke/salami, men du kan jo putte f.eks mozarella, tomat og pesto i dem.

Pizzabaguett

Del baguetten i 2 og legg fyll på den flate siden av den halve baguetten. Jeg syns det er utrolig godt med pepperoni, men du kan jo bruke hva som helst. Jeg legger hvertfall et par osteskiver på først og så 3 pepperoni etter hverandre. Også steker du den i ovnen til osten har smeltet. Utrolig god snacks enten du vil se på en film, spise ekstra god frokost eller kose deg med noe godt på kvelden.

Tacobaguett

Dette er en av mine absolutt favoritter. Jeg pleier alltid å spare litt av tacokjøttet etter middag også lager jeg meg tacobaguetter til frokost eller kveldsmat. Da snitter jeg baguetten, legger kjøttdeig inni og 2-3 osteskiver på toppen. Om du vil gjøre det ekstra godt kan du jo legge på litt mais under osten og litt tacokrydder/pizzakrydder på toppen.

Reker/roastbiff/ost&skinke

Jeg elsker å kjøpe store reker og lage rekebaguetter. Da kjøper jeg inn ca. 1kg reker som vi skreller selv (som regel samboeren min sin jobb). Også har jeg i majones først, så litt salat, rekene og pynter med sitron og dill. Det smaker helt fantastisk. Så hvis du vil ha noe ekstra godt, men ikke vil bruke 50-70,- på en baguett ute så kan du lage en skikkelig god baguett hjemme. Bare husk å steke baguettene først for de kommer halvstekte.

Det er altså hva jeg bruker First Price baguettene til. Jeg har prøvd andre baguetter, men jeg syns disse smaker beste. Med mindre man kjøper helt ferske fra butikken da, men de må jo brukes med en gang. Når jeg kjøper frosne reker så er jo ikke de tint før dagen etter og da er jo de ferdig stekte baguettene seige. Så jeg foretrekker halvstekt. Det er jo fort gjort å varme dem litt i ovnen. Jeg slenger dem bare inn, setter ovnen på 200c også er dem ferdig når ovnen er varmet opp og lyset har sluknet på ovnen. Ellers er det som sagt skrevet på pakningen hvordan man steker baguettene, hvis man vil vente til ovnen er varm.

Håper du likte disse tipsene. Følg gjerne bloggen på facebook HER for flere tips og mange oppskrifter fremover. 2021 skal fylle bloggen med masse godsaker!

2 kommentarer
    1. Wow, så lurt å bruke det til pølsebrød! Mye bedre, enig i det, for det er mer mat og motstand i dem, pølsebrød er jo bare luft og kan også være seige. Det blir nok heller kjøpt inn FP-baguetter til pølsene heretter, takk for tipset og goood helg. <3

      Hilsen en medblogger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg