Finne det positive i livet

Tenk positivt, sier dem. Det var min første oppgave på veien til å bli frisk. Jeg skulle ikke presse meg selv til noe annet, bare tenke positivt. Da tenker du kanskje at det er jo ikke noe problem. Men jeg skal si dere en ting. Det er faktisk mye vanskeligere enn det høres ut, men jeg prøver så godt jeg kan. Derfor tenkte jeg å lage et innlegg der jeg skriver om hva som er positivt i livet mitt. De tingene som virkelig gir meg styrke og håp på veien videre. Så da er det på tide å tenke positivt. Det er på tide å finne de små gledene i livet som kan hjelpe meg å holde positiviteten oppe når jeg virkelig trenger det.

1. Jeg har endelig funnet et navkontor som hjelper meg. Jeg får god oppfølging, svar når jeg spørr om noe og time vis det er noe jeg vil prate om. Det hjelper mye. Det blir jo en ting mindre å bekymre seg for. Jeg har ikke akkurat vært så heldig med nav tidligere så dette er en ting jeg setter pris på.

2. Nå skal jeg få hjelp og få snakke med en psykolog etter mange år med alle problemene mine på egenhånd. Dette er noe jeg har ønsket, men aldri orket å ta opp kampen for. Det betyr uendelig mye for meg. Alt jeg ønsker er å bli bedre psykisk.

3. All støtte fra familien og venner. At jeg kan snakke med dem om jeg trenger det og at de forstår. Også føler jeg meg ikke så alene som jeg gjorde før.

4. All støtte og hjelp fra kjæresten. Når jeg trenger å slappe av og ikke klarer å gjøre noe så får jeg støtte i stedenfor klaging. Det gjør det mye lettere for meg å takle utmattelse og alt som følger med. Det å bo med noen som faktisk bryr seg om meg og forstår meg har hjulpet så utrolig mye på humøret og jeg føler at jeg får mer energi og positivitet ut av det. Bare fordi han aksepterer meg for den jeg er. Jeg er ganske heldig!

5. Det er også veldig avslappende å sitte og se på tv når jeg ikke klarer noe annet. Etter en lang helg med mye kollektiv så har det vært godt æ bruke dagene foran tven (når jeg ikke sover). Så får man bare håpe at man har energi til helgen igjen.

Jeg gjør mitt beste for å tenke positivt fordi jeg gjerne vil bli frisk. Jeg vil gjøre alt i min makt for å bli bedre, men bare det å tenke positivt tapper mye krefter når man ikke helt vet hvordan man skal få frem positive tanker i en vanskelig stund. Det går seg vel til med tiden. Man blir ikke frisk over natten,men man blir heller ikke frisk av å ikke prøve.

Men små skritt kan gjøre en stor forskjell!

Jeg skal love dere at det var ikke lett å skrive dette innlegget. Finne positive ting i hverdagen er ikke så lett. Kanskje jeg etterhvert finner andre positive ting i hverdagen å skrive om, men akkurat nå ble det disse store tingene som virkelig betyr mye for meg og har gjort det hele tiden. Mennesker, systemet, alt som kan være med på å hjelpe meg videre. Alle menneskene som løfter meg opp i stedenfor å trykke meg ned.

Det finnes sikkert mange små gleder som er utrolig viktig for meg, men dette er hvertfall en start. Det er virkelig ikke så enkelt å tenke positivt nå helt i starten, men jeg har hvertfall troen på at ting vil endre seg med tiden vis jeg bare har tålmodighet og har trua på meg selv. Foreløpig går det hvertfall fint. La oss håpe det går riktig veien for meg nå. Nå har jeg hvertfall ikke noen som trykker meg ned og gjør ting verre for meg. Det er en god start!

4 kommentarer
    1. Synes det er en fin start og fine positive ting du tar frem. Ting som kan hjelpe deg til å få en bedre hverdag. Heier på deg og ønsker deg all lykke framover 🌻💕🌻

    2. Så utrolig flott innlegg Cathrine.Det er ikke lett når en har det sånn,skriv bare videre om deg selv så sant du klarer det og har styrken til det.Til tider kan en føle seg helt hudløs pga.det en har delt skal fortelle deg det at du blir sterkere for hvær gang jenta mi det lover jeg deg.Stå på.Lykke til Cathrine,fint å følge bloggen din,klem💞💞💞🦋🍀🐘🍀💐

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg