Finn en ny hobby

Noen ganger sitter jeg og tenker at jeg har lyst til å prøve ut en ny hobby. Jeg kan umulig være den eneste. Så jeg tenkte hvorfor ikke lage ett innlegg med tips til nye hobbyer? Jeg har jo mange hobbyer og har hatt enda flere opp igjennom årene. Derfor tenkte jeg vi kunne ta en titt på mine hobbyer (før og nå) også kanskje du finner en ny favoritt som du kan begynne med. Mange sitter kanskje med en del tid nå i pandemien og ikke helt vet hva de skal bruke tiden på. Vel, da er det kanskje på tide å begynne med en hobby. Hva med noen av disse?

Male

Dette kan jo være så mye. Mange maler på lerret, men det går jo an å male på så mye annet også. Kanskje har du et stuebord som kunne trengte et strøk eller to. Dessuten har hobbybutikker mye forskjellig å male på. Jeg har jo malt på både flasker, tallerkener og mye annet. Det er jo så gøy og kreativt. Også får det tiden til å gå. Så hvis man trenger noe å fylle dagene med så ville jeg valgt å male eller noe annet kreativt.

Strikke

Kanskje er du ikke så kreativ av deg og det går jo helt fint. Da finnes det jo andre ting å gjøre. Strikking krever mer teknikk enn kreativitet. Så kanskje strikking er mer for dem som ikke er så kunstneriske, men har lyst til å ha noe å sette fingrene i. Også er det jo en hobby som er ganske kjekk. Man kan jo strikke så mye fint og som holder deg eller noen du er glad i, varm om vinteren.

Fotografering

Om du vil lære deg å fotografere eller bare liker å ta bilder så er jo dette en utrolig fin hobby. Om du ikke har en instagram så kan du jo lage en og publisere bildene du blir fornøyd med der. Du kan ta kurs eller spare opp til utstyr som du ønsker deg. Med fotografering er det jo mye som følger med. Du kan jo f.eks lære deg å redigere bilder, finne riktig vinkler på bildene og bli flinkere til å finne riktig lys. Ja, med denne hobbyen så vil du få tiden til å gå. Her er det mye du kan bruke tiden de på.

Lese

Det finnes jo så mye forskjellig som man kan lese om. Kanskje det er et tema som interesserer deg ekstra mye og som du vil fordype deg i. Enten du vil lære mer om oldtidens Egypt eller universets mysterier så finnes det bøker der ute som du kan lese. Eller kanskje du heller vil lese en god spøkelseshistorie eller en romantisk fortelling. Ja, da er det bare å sjekke ut en bokhandel eller biblioteket så finner du garantert en bok som passer for deg. Og er du i tvil så er det jo veldig mange som jobber i bokhandlere som kan mye om bøker. De kan finne en bok som passer deg perfekt.

Bake

Ja, selvfølgelig måtte jeg ha med baking. Ikke bare baking, men også matlaging er jo en måte å få tiden til å gå på. Velg noe litt mer avansert til middag sånn at du kan bruke ekstra god tid til å lage et nydelig måltid. Baking er jo også perfekt for å få tiden til å gå. Hvorfor kjøpe brød i butikken når du kan lage det selv? Eller kanskje du har lyst på noe godt. Hvorfor dra i butikken og kjøpe sjokolade når du kan lage en kake eller en god dessert.

Dette er jo hobbyer man fint kan holde på med inne eller hvertfall uten å måtte omgås andre mennesker. I denne pandemien er det veldig viktig å holde avstand og finne på noe man kan bedrive tiden sin med. Derfor er jeg veldig glad for at det finnes så mange ulike hobbyer. Dette er jo bare noen få hobbyer jeg har nevnt over her. Man kan jo blant annet sy, lage smykker, blomsterpressing, skrive historier, hekle, lage youtubevideoer eller tiktok, cosplay, brodering, treskjæring osv. Ja, det er utrolig mye spennende å finne.

Er det noen hobbyer jeg ikke har nevnt som du kanskje har prøvd ut? Fortell meg i kommentarfeltet. Jeg er alltid på utkikk etter å prøve nye ting.

Følg bloggen på facebook HER for flere tips og idéer til hva man kan finne på. Og selvfølgelig mye annet spennende.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg