Filmer jeg liker

Jeg har lyst til å komme med en liste over skumle filmer som jeg liker å se. Alle er ikke like skumle, men jeg syns dem er bra og ville ha med alle disse. Kanskje noen finner en ny film de har lyst til å se. De fleste ligger på Netflix, men jeg vet ikke om alle gjør det. Jeg har flere streaming tjenester så det er godt mulig de ligger andre steder. Om du lurer så ta gjerne kontakt i kommentarfeltet. Også hvis du har noen spørsmål angående filmene, men jeg skal prøve å forklare de så godt som mulig uten å spolere alt for mye. Så her kommer listen over filmer jeg liker å se på:

1. Saving Zoë handler om mordet på en søster. Gjerningsmannen er pågrepet, men søstern tror ikke det er han. Så hun tar saken i egne hender og finner en ganske sjokkerende og grusom historie bak søstern sin bortgang. Den er ikke veldig skummel, men det er utrolig bra lagd. Det er hvertfall min mening.

2. Shutter dette er en film som virkelig var perfekt for meg. Jeg digger the grudge og the ring og det er samme som har produsert alle sammen. Dette handler om mord, gjenferd og så mye mer. Jeg anbefaler virkelig denne filmen for dere som liker asiatiske, skumle filmer.

3. Troubled child er om en gutt som blir adoptert. Han lider av en sykdom etter en veldig vanskelig og stygg barndom. Derfor er han veldig vanskelig å ha og gjøre med. Denne filmen viser virkelig hvor grusomt en vanskelig barndom faktisk kan påvirke og ødelegge et barn. Jeg mener dette er en film folk burde se fordi den har et så viktig og sterkt budskap.

4. The spiderwick chronicles det er en litt annerledes film enn de fleste filmene jeg ser på, men jeg har sett den noen ganger nå og jeg blir aldri lei. Den er litt skummel for barn, men ellers er den egentlig bare spennende og liker den fordi det er mye fantasi inn i bildet. Utrolig bra lagd. Denne filmen drar deg med på et ganske spesielt eventyr fylt med mye rare vesner.

5. The Adams family jeg må jo være helt ærlig og si at jeg ikke har sett denne filmen før i år, men serien som gikk på tv (animasjon) syntes jeg var så bra. Når jeg endelig fikk sett denne filmen så ble jeg ikke skuffet. Det var så bra og fortjener er plass på denne lista. Den er jo ikke skummel, men det er jo Adams familien så jeg tenkte jeg kunne slenge med denne her også.

6. Before I wake er en veldig trist, fin og litt småskummel film om en gutt som blir adoptert etter å ha mistet moren sin til kreft. Han blir omplassert flere ganger og fæle ting skjer når han sover. Det er absolutt en film man burde se. Jeg som har sett den flere ganger syns den er veldig trist, men mest fin. Alt det den handler om og hvordan filmen viser så utrolig mye, ikke bare frykt og redsel.

7. The bye bye man og Slenderman er 2 forskjellige filmer, men med ganske lik handling. Jeg syns disse er veldig bra. Ikke sånn veldig skumle, men jeg liker hvordan filmene er bygd opp. Den første har jeg sett flere ganger i år, mens den andre har jeg bare sett en gang. Jeg kommer definnetivt til å se dem igjen. Det er det som er så fint med noen filmer, de man liker kan man se flere ganger uten å bli lei. Om du liker skrekkfilmer så er disse filmene å anbefale hvertfall.

8. Annabelle jeg trenger vel kanskje ikke si så mye om annabelle filmene. De aller fleste har vel hørt om den creapy dukken, men jeg trenkte den passet fint på denne lista. Det er veldig bra filmer med en sykt creapy historie bak. Hvis man sjekker ut videoer på YouTube om den ekte Annabelle så skjønner man hvor sykt skummel historien egentlig er. Da jeg fikk se video fra museumet hun er på så fikk jeg gåsehud, det gikk kaldt nedover ryggen min og jeg viste med en gang at det var ikke et sted jeg ønsker å besøke. Jeg liker skumle filmer, men når det er knyttet til ekte hendelser så freaker det meg litt ut. Allikevel har jeg sett Annabelle (ikke den siste da) og jeg klarte meg fint. Det var allikevel et par dager etter filmen at jeg slet med å sove og måtte se meg over skuldern et par ganger. Hvis du liker skumle filmer så er Annabelle definnetivt å anbefale. Også youtubevideoer om ekte Annabelle.

Det var listen over de filmene jeg syns er bra og kan anbefale. Syns du dette var nyttig og vil ha flere tips, kanskje andre sjangere så fortell meg gjerne det i kommentarfeltet her på bloggen. Du kan også bruke kommentarfeltet på facebooksiden til bloggen. Trykk deg inn HER så finner du siden.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg