Filmer å se i julen

Det er jo veldig mange filmer som passer til julen. Mange gamle, flotte filmer, men det kommer jo nye filmer hvert år. Så det kan jo hende at det er mange filmer du aldri har sett eller kanskje det er filmer du ikke har sett på mange år. Derfor tenkte jeg det kunne være gøy å sette sammen en liten liste over noen filmer som jeg syns er veldig fine. Sånn kan dere kanskje finner en eller flere filmer dere kan se i julen enten det er med kjæresten eller barna, kanskje til og med alene. Jeg ser mange filmer alene fordi det er filmer jeg liker, men samboeren min ikke er så glad i. Også er nok jeg litt mer glad i å sitte og se filmer om kvelden enn han er. Så la oss ta en titt på denne listen jeg har satt sammen, men først…

Alle kjenner jo til Alene Hjemme, Grinchen og Tre Nøtter Til Askepott. Så la oss heller fokusere på andre filmer enn de som er mest kjente. Vel, du vil nok komme over noen som du kanskje ser hvert år, men jeg går hvertfall ut i fra de filmene jeg ikke har sett så mange ganger eller kanskje aldri sett (men hørt er bra).

Og så var det listen:

  • Santa Paws (For hvem vil vel ikke se små hunder)
  • The Christmas Cronicles 1 og 2 (Nydelige filmer for hele familien)
  • Frost 1 og 2 (Passer jo perfekt til jul med snø og magi)
  • The Muppet Christmas Carol (En kjent fortelling med kjente karakterer. Det må jo bare bli bra)
  • Arthurs Julegaverace (En morsom og spennende animasjon)
  • Edward Scissorhands (denne historien foregår i julen så det passer jo perfekt)
  • Reisen til julestjernen (En vakker fortelling som jeg vokste opp med)
  • Polarekspressen (Magisk og herlig film for hele familien)
  • Elf (Morsom og underholdene)
  • The Nightmare Before Christmas (Om man liker slike type filmer så er jo denne perfekt både for halloween og jul)
  • Love Actually (En veldig fin film for dem som liker den type film)
  • It’s A Wonderful Life (Denne kan jeg ikke si noe om fordi jeg har ikke sett den selv, men det sies at det er en bra film)
  • Flåklypa (Her har vi en skikkelig flott historie og det er jo flere filmer man kan se av disse karakterene)
  • Snekker Andersen Og Julenissen (En veldig vakker film)
  • Klaus (En av filmene som jeg hvertfall må se denne julen. Så vakker)
  • Jingle Jangle: Juleoppfinnelsen (Har du lagt merke til at det ikke er mange julefilmer med mørkhudede? Vel, her er det en og den er den vakreste filmen jeg har sett. Mer av dette, takk!!)
  • Dolly Partons jul på torget (Denne er på min liste i år. Det høres jo utrolig koselig ut)
  • Narnia (Her er det jo mye magi og et vakkert eventyr for hele familien)
  • Harry Potter (Dette er kanskje for de som er fans av filmene fra før av, men det er jo jul inni her også)
  • Mikke Mus Og Vennene Hans Feirer Jul (Mikke mus er jo koselig til jul da)
  • De Fem Legendene (Her har vi en nydelig julefilm, spesielt for de unge)
  • Blåfjell 1 og 2 (For hvem liker vel ikke blånisser og rødnisser til jul?)

Her er det jo mange fine filmer man kan se på i julen. Jeg er ikke noe fan av romantiske julefilmer så de aller fleste har jeg ikke sett og kan heller ikke si så mye om. Da setter jeg heller på litt mer barnevennlig film. Så om du har noen barn så passer nok mine anbefalinger best til en familiefilmkveld (med mindre du er som meg og gjerne setter på en av disse jeg har nevnt over her).

Ennå er det mange flere julefilmer som jeg ikke har skrivd opp her, men som jeg har lyst til å se eller har sett i julen. Om du har fulgt meg så vet du jo at jeg har fått sett en del filmer allerede. Hvis ikke kan du følge bloggen på facebook HER. Da går du verken glipp av filmer, oppskrifter eller noe annet julerelatert.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg