Ferieplaner

Når det kommer til ferie i sommer så har vi jo alt bestemt oss for hvor vi vil reise. Denne sommeren skal vi til Bergen. Jeg gleder meg så mye og jeg driver å planlegger hele tiden. Det går i alt fra hvilke restauranter vi skal spise på, til hvilke aktiviteter vi kan gjøre. Jeg har sjekket ut hva som holder åpent og hva restaurantene serverer. Prisene er sjekket og regnskapet er satt opp. Ja, så mye gleder jeg meg altså til å dra. Jeg har funnet ut hvor mye jeg kan klare å spare opp i løpet av denne måneden. Toget er allerede betalt og hotellet er booket. Jeg har nesten full oversikt over hva som må pakkes med. Allerede har jeg valgt ut outfits for hver dag. Det eneste som faktisk gjenstår nå er at tiden skal gå fortere. Så mye gleder jeg meg altså til å dra på ferie. Dette blir vår første ferie sammen. Jeg skal få se den flotte byen for første gang. En by jeg har drømt om å reise til i så mange år, men aldri blitt noe av. Drømmen om å gå på brygga i Bergen eller å se alle de fine dyrene på akvariet. Alt jeg har drømt om skal jeg faktisk få oppleve nå sammen med kjæresten.

Jeg gleder meg til alt sammen. Bare det å komme seg litt bort herfra i en uke skal bli veldig deilig. Det finnes ikke noe bedre enn en ferie når de fire veggen begynner å bli litt vel nærme, kjedelige og dystre. Og hvem kan vel være sur på tur? Ikke at noen av oss pleier å være sure, men det er noe ekstra spesielt med feriemodus. Jeg pleier hvertfall å føle meg lettere, nesten så jeg svever på en sky av lykke. Nå skal det ikke så mye for å gjøre meg glad og fornøyd da.

Men ja, dette er en ferie jeg virkelig ser frem til . Jeg gleder meg til og med til den langt togturen fra Oslo. Det kommer nok til å bli nødvendig med et par bøker på denne turen. Jeg ser for meg at det kan bli noen søvnløse netter. Da kan det være greit med en bok sånn at kjæresten kan få sove i fred.

Dagene vi skal være Bergen har vi planlagt sammen. Det blir tur med Fløibanen, akvariet som sagt og Hanseatisk Museum. også håper jeg at vi får dratt å sett på Borgund stavkirke. Det var en Fjordtur fra Bergen til Flåm som jeg hadde veldig lyst til, men så fikk jeg se prisen og fant ut at det kan vi ta en annen gang. Vi snakket også om å dra på Brannkamp, men desverre spiller dem ikke der når vi skal dit. Veldig kjipt, men vi får heller ta en tur en annen gang. Nå har vi hvertfall noe å gjøre de dagene vi er der. Jeg håper også vi får møtt pappa, men vi får se hvordan han jobber. Eller så blir det vel å kikke rundt i gatene, møte venner av kjæresten og kose oss masse. Det blir så klart også bloggen på hele turen. Jeg kommer til å holde dere oppdatert.

Så ja, det blir veldig gøy og jeg gleder meg veldig. Ventetiden derimot tar livet av meg. “Da har du noe å glede deg til” den replikken der begynner å bli gammel. Jeg har gledet meg i mange år. Hver så snill å ikke kom og si det der til meg nå. Ventetiden gjør meg sprø.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg