Et sunnere alternativ

I denne perioden vi har vært uten rent springvann så har jeg begynt å drikke Isklar (samme som Farris). Et steg i riktig retning for å bli sunnere hvertfall. For jeg har veldig lyst til å bli sunnere og gå litt ned i vekt. Derfor prøver jeg å holde meg unna brus mest mulig og heller drikke dette. Sånn egentlig er det jo ikke så stor forskjell. Begge deler smaker godt og har kullsyre. I tillegg er Isklar/Farris billigere enn brus. Derfor vil jeg drikke dette så lenge vi ikke har godt vann i springen.

Så de siste dagene har altså Isklar med mangosmak vært min favoritt. Det er så godt og mye bedre for kroppen enn all den julebrusen som kroppen måtte gjennomgå i julen. Man kan si det ble noen liter julebrus i desember, men nå er det slutt.

Jeg har ingen planer om å bli syltynn, veltrent eller noe sånt, men jeg vil gjøre noen små endringer av og til sånn at kroppen min blir litt blidere fremover. Så det første steget er derfor å bytte ut brus i ukedagene med dette her. Det eneste som mangler nå er at dem får koblet på vannet igjen sånn at vi kan få vann som ikke smaker leire. For jeg savner virkelig det friske, kalde vannet fra springen.

Så ja, det har blitt litt forandringer her, men ikke mye. Godteri er hvertfall blitt mye mindre av og godt er det. Desember er en sånn måned som man gjerne spiser litt mer usunt enn normalt. Derfor er det kjekt å gjøre noen små endringer når januar kommer. Jeg sier ikke at man skal vrenge helt over fra 100% sukker til 0% sukker, men små endringer kan gjøre en stor forskjell. Også er det så klart viktig å finne en balanse som fungerer for deg. Jeg har kuttet ut en del brus og godteri, men jeg vet godt at hvis jeg ikke spiser noe på 2-4 uker så vil jeg ende opp med å gå på en smell. Derfor kutter jeg ned i stedenfor å kutte ut. Så kan jeg klare å holde meg til dette mye lengre uten å gå på en smell.

Gjør du noen endringer når julen er over? I såfall hva?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg