Et steg i riktig retning

Nå har jeg vært i litt dårlig form og ikke orket å gjøre så mye, men nå ser det ut som at det blir bedre. Jeg har kommet i gang med treningen igjen, jeg har fått begynt på husarbeidet og med god hjelp fra gubben så har vi endelig fått ryddet bort all julepynten også. Vi har blitt kvitt masse tomflasker og søppel som lå rundt. Det begynner å bli mye bedre nå og det føles veldig godt! I dag har gubben fri fra jobb og tok seg derfor en tur ut av huset. Jeg har fått satt på en klesvask, brettet alle de rene klærne og håndklene. Nå tenkte jeg å få oppvasken i maskinen og rydde litt på kjøkkenet og i stua.  I går fikk jeg ryddet i matskapet, noe som virkelig måtte gjøres. Vi har vært å kjøpt en del boksmat og sånt så det ble jo litt kaos, men det er ryddet opp inå. Ingenting er bedre enn å få unna en del ting og få orden.

Nå er det mye som gjenstår før det faktisk blir ryddig her, men det er en start. Det føles godt å komme i gang med rutiner selvom jeg bare går hjemme. Når jeg bare sitter i sofaen og ikke orker noen ting så blir jeg bare så lei. Jeg truet meg derfor til å begynne med trening og det hjalp veldig mye. Selvom det var bare 30 minutter så gjorde det veldig mye med kroppen og hodet. Jeg tar det litt forsiktig i starten fordi jeg vil at dette skal gå riktig vei. Jeg håper å være i god fysisk form til sommeren så jeg kan holde på ute og leve et normalt liv. Det er et bittelite steg nærmere, men også et veldig stort steg. Jeg prøver så godt jeg kan å holde humøret oppe og håper at ting går i orden i månedene fremover. Det var veldig tøft å få avslag på den hjelpen jeg håpet jeg skulle få, men jeg har ikke gitt opp. Jeg fortsetter å kjempe fordi jeg vet at den hjelpen ville betydd utrolig mye for meg. Nå skal jeg tilbake til legen i slutten av januar så vi får se hva hun sier og hva som skjer videre. Akkurat nå skal jeg fokusere på meg selv og det som skjer her hjemme. Jeg orker ikke tenke mer på psykologbiten før jeg faktisk er der. Et steg av gangen så kanskje hodet mitt ikke ødelegger for meg og min fremgang.

2 kommentarer
    1. Søte du.Ta en dag av gangen og gjør det du orker litt av hver dag.Gå deg en tur eller tren litt så du blir sliten på en god måte og for all del ikke ha dårlig samvittighet om det flyter litt i heimen.Jeg heier på dere begge 2 👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg