Et helt nytt liv

Dagen i dag er ganske grei. Jeg skal bruke hele dagen på å jobbe og da mener jeg med bloggen. Nå har jeg en del ting som står på listen som jeg må ordne og det har jeg satt av hele dagen til. Så i dag blir det altså en full kontordag, men det gjør ingenting. Jeg elsker å sitte og jobbe på pcen. Faktisk er det derfor jeg er så glad i å blogge. Det er ingenting som gleder meg mer nå som det er vinter og pandemi enn å sitte og jobbe. Ja, det høres kanskje rart ut at jeg liker det, men prøv å sett deg i mine sko. Når jeg ikke klarte å holde på en jobb pga. psyken eller kroppen og man endelig finner noe som man faktisk klarer å jobbe med så er den følelsen helt fantastisk. For jeg kan ha en skikkelig dårlig dag, men allikevel jobbe fordi jobben min er hjemme på pcen. Det er ingen steder jeg trenger å gå for å blogge. Så denne jobben liker jeg veldig godt. Nå har ikke jeg fått inn noen penger for å blogge ennå, men forhåpentlig vil det endre seg. Drømmen er jo selvsagt å kunne leve av bloggen, men den tanken har vært så fjern i så mange år at jeg ikke har turt å drømme om det engang.

Så hva fikk meg egentlig til å drømme? Vel, etter mye hard jobbing så har jo bloggen min vokst litt de siste par månedene. Noe jeg er veldig glad for og jeg kan faktisk ikke helt tro det. Her satt jeg med under 100 lesere per dag og tenkte at bloggen min aldri kom til å nå langt. Plutselig en dag så bestemte jeg meg for å legge inn mye mer arbeid i bloggen og etter en stund hadde jeg både 200 og 300 lesere per dag. Etter det begynte jeg å drømme. Jeg fikk en liten smak av hva hard jobbing faktisk kan gi og i dag har jeg faktisk en ganske bra blogg. Dette er en blogg som jeg er stolt av og som jeg føler at jeg kan nå langt med. Endelig er dette ikke bare en drøm lengre, men mer et mål.

For jeg har prøvd å ha en vanlig jobb flere ganger. Jeg har jobbet som konditor, kokk, på sfo og på cafè. Mange timer foran en pc for å søke jobber og skrive søknader. Intervjuer som har gått bra, men som jeg ikke har fått jobben. Og til slutt var jeg sikker på at jeg kom til å finne den rette jobbe for meg, men den jobben har jeg jo hatt i flere år. Bloggen min har jeg jo hatt i mange år uten å tørre og drømme om å kunne leve av den. Jeg har aldri følt at jeg var god nok til å tjene penger på bloggen, men dere har jo vist motbevist det ved å følge meg og min blogg. Dette setter jeg så utrolig pris på. Det finnes ikke ord for hvor takknemlig jeg er for hver og en av dere som leser bloggen min hver dag. Dere har fått meg til å stå på og jobbe mer for hver dag. Så derfor vil jeg si tusen takk til dere alle sammen som støtter denne bloggen. Jeg har så herlige lesere!!

Fremover nå skal jeg derfor jobbe enda hardere og bruke mye mer av dagene til å jage drømmen min om å få en av Norges mest leste blogger. Det er en ganske stor drøm, men jeg har endelig funnet den ene tingen som gir livet mitt mening på en helt ny måte. Jeg har funnet noe jeg liker å gjøre og som gir meg muligheten til å nå langt. For det har vært mange tunge og vanskelige episoder i livet der jeg har følt at livet mitt ikke har noe mening, men den følelsen er borte. Nå fokuserer jeg på en bra blogg og godt innhold. Også får vi se hva fremtiden bringer.

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg