Et billigere alternativ

Jeg føler at jeg ikke h0ar gjort noe annet enn å sove og spise. Det er vel forsåvidt også sant. I morgen skal samboeren min til Oslo for å kjøpe et par ting. Planen var egentlig at jeg skulle være med, men jeg er nok pent nødt til å bli hjemme. Da får jeg heller ta i mot varene fra MENY. Nå begynte det å minke i frysern så det var virkelig på tide nå. Også må jeg si at det er utrolig hvor mye mat man får om man handler first price og tilbudsvarer. Det er så klart noen merker jeg må ha. Ost f.eks må være fra Tine. Salami var på tilbud så da ble det grillstad. Det er det beste også  men det er noen få andre som går an å spise. Dansk salami og firstprice. Eller så går det meste i first price. Eple, paprika, avokado. Det smaker jo nøyaktig det samme. Det jeg ikke stoler på når det kommer til first price er rosenkål frossen, fiskegrateng, fiskepinner og nuggets.

Jeg skjønner ikke helt poenget med å kjøpr det dyreste når man har et billigere alternativ som smaker akkurat det samme. Nå er jeg vokst opp med tine, grillstad, Idun osv. Jeg tror ikke barndomshjemmet mitt opplevde et eneste first price produkt i min oppvekst. Fint og flott det om man har råd til det, men jeg hadde ikke det da jeg først flyttet for meg selv. Da fikk jeg smake alt mulig av first price og det var veldig mye jeg likte med en gang. Så var det andre ting som jeg aldri kommer til å kjøpe, men som smakte helt ok. Saft fra first price f.eks er ikke noe for meg. Ikke at jeg drikker så mye saft. Brusen er et veldig greit alternativ. Og det beste er at man sparer så utrolig mye på å kjøpe disse produktene.

Har du prøvd noen first price produkter? Har du kanskje en favoritt?

Også er det iskremen. Den kommer kun i vanilje, men da kan man jo ha karamellsaus eller annen topping på. Min favoritt er oboy pulver. Da kan jeg mose det sammen til det blir sjokoladeis. Eller så er den veldig kjekk å bruke til milkshake. Bare tilsett den smaken du har lyst på  putt det i blender og så kan du nyte en god milkshake. Perfekt for dette sommerværet.

Mitt favoritt first price produkt må være sandwichbaguettene. De holder seg lenge, de er halvstekte så de smaker jo som nystekte når man har varmet dem i ovnen. De er utrolig gode å putte i grilljern med ost og skinke. Perfekte til tacobaguett. Det er også superdigg å bruke som pølsebrød. Ja, det er flere bruksområder. Hva er det ikke å like?

Og ikke bare har first price brus i flere smaker, men de har også godteri. Potetgull med salt, popkorn, baconsnacks og partymix. Jeg syns alle er like gode og man får mye mer for prisen. Sjokoladen derimot er jeg ikke så fan av. Den er helt grei og den er jo mye billigere, men jeg syns den er litt kjedelig. Nå er min favorittsjokolade fruktnøtt (skylder på pappa).

Å nei… nå fikk jeg lyst på fruktnøtt! Og derfor kan vi ikke ha godteri i huset. Da klarer jeg ikke la det ligge. Hvertfall ikke hvis det er noe jeg virkelig liker. Sjokolade er det verste. Derfor kjøper jeg veldig lite godteri for tiden. Det finnes jo ikke noe bedre enn å ha en godteriskål og potetgull foran seg, mens man ser på en film. Da koser jeg meg hvertfall.

Men nå blir det ikke noe TV. Hvertfall ikke før i morgen. Nå blir det mest sannsynlig å sove og hvis jeg ikke klarer det så finner jeg nok frem boka og leser litt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg