Et annerledes 17. Maitog

Endelig var man hjemme. Vi har vært en liten tur i Oslo for å kjøpe oss litt ekstra god mat. Det er jo tross alt 17. Mai. Nå dro vi veldig tidlig, men det var utrolig rart og litt deilig å se Oslo såpass tomt som det var. Da slapp vi å komme i nærheten av masse mennesker. Allikevel hadde jeg tatt på ting så når jeg så en gammel mann som strevde med å komme over veien, turte jeg ikke hjelpe han. Jeg er så redd for å smitte noen. Heldigvis kom det en taxisjåfør og hjalp den stakkars mannen. Jeg føler meg helt grusom som ikke gikk bort og hjalp han, men jeg føler allikevel at jeg gjorde det riktige. Hva ville du gjort i en sånn situasjon? Når du viste at du hadde tatt på busseter, skjermen på mcern osv. Tok jeg det riktige valget?

Etter å ha sett den gamle mannen få hjelp over gata så begynte måker å komme bort til oss så da gikk vi til bussen. Er det noe jeg virkelig er redd for så er det måker, særlig når de er flere. Duer går helt fint, men måker har det ekle blikket som føles ut som at de kommer til å angripe hvert sekund.

På bussen begynte jeg å føle meg skikkelig dårlig og øynene begynte å svi. Jeg hadde vondt i magen og ville bare hjem. Når vi kom til Skedsmo støtte vi på noe veldig spesielt og utrolig stilig.

Jepp, vi bor på bygda. Her feires 17. Mai med traktor parade. Det var utrolig stilig. Reaktorene var pyntet opp med både flagg og hôy. De som kjørte var også pyntet. Dette gjorde dagen min litt bedre hvertfall. Så selvom det har vært en del ting man ikke kan gjøre så har Norge virkelig funnet mange fine smutthull og det ble 17. Mai uansett! Hipp, hipp hurra!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg