Ericsberg slott

Nå har jeg hatt lyst til å se et slott SÅ lenge. For jeg syns eldre bygninger og gamle slott/kirker er veldig vakkert. Vi var jo å så på et par fine bygg i Stockholm for et par år siden, men det er jo så mye mer å se på i Sverige. Så vi søkte opp slott rundt omkring, for å se om vi fant noe å dra og se på. Det var da vi fant Ericsberg slott. Der var det ikke bare et slott, men så mye mer. En stor plass, med enormt mye å se på. Absolutt et sted jeg vil anbefale å dra til. Eneste kjipe var veien inn til slotte. For det var så mange hull i veien. Utenom det var det veldig bra!

Det første vi gikk til, var plassen bak. Siden dette er i april, var det ikke like vakkert som på sommeren. Men jeg kan tenke meg at det er også mange flere mennesker her på sommeren, så jeg er glad for at vi valgte å dra på denne tiden av året. Og været var det hvertfall ikke noe å si noe på.

Dette lille bygget er jeg ikke helt sikker på hva er, men det stod hvertfall mange planter/blomster inni der som dem helst sikkert skal bruke i hagen. Jeg kan tenke meg det er veldig mye fint å se på når alt er klart her. Et nydelig sted å dra til når sommeren endelig kommer.

Jeg er jo veldig glad i blomster og alt det der, men denne turen var jo selvfølgelig fokus på slottet. Og det var veldig vakkert. Tenk å bo i noe sånt. Jeg hadde definitivt gått meg bort i mitt eget hjem da.

Men noe av det fineste ved hele plassen var egentlig den svarte fontenen, som stod rett foran slottet, i hagen.

Jeg er ganske sikker på at jeg ville likte hagen og blomstene ennå mer enn fontenen, om alt hadde vært grønt og i blomst. Men sånn det stod nå, var fontenen det vakreste.

Nå var det veldig mye flott ved dette stedet da. Dere har jo bare fått sett baksiden av slottet og hagen. Så la oss ta en titt på den andre siden.

Her ser dere slottet i all sin prakt. Forsiden er jo utrolig nydelig. Desverre står det mange skilt med teksten Privat og da kan man ikke gå hvor som helst.

Men det er faktisk andre ting man kan gjøre. Dem har bl.a et skilt som det står Museum på. Denne døren var lukket nå, men  om sommeren er det nok veldig mye å se på. I tillegg er det både café og annet å gjøre her. Og utsikten/området er jo helt fantastisk.

Og så var dette eventyret over, men jeg har jo flotte minner å se tilbake på. Jeg håper også at dere syntes det var spennende og gøy å få se litt bilder. Kanskje fikk dere lyst til å besøke Ericsberg slott i Katrineholm. Det er jo perfekte sommerplaner i såfall.

For mange flere spennende turer og mye annet burde du følge bloggen på Facebook HER og Instagram HER for ennå mer spennende innhold. Sjekk storyen min for masse bilder og videoer. Har du gått glipp av noe, kan du finne det på høydepunkter på profilen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg