Er det mulig!?

I går hadde vi laks til middag. Og da pleier jeg alltid å pakke den inn i folie, legge den oppi en ildfast form og sette den i ovnen. Det har jo gått helt fint det. Helt til i dag. Jeg fikk den ut av ovnen og satt den oppå sånn som jeg pleier. Risen og grønnsakene stod jo fortsatt og kokte, så jeg skulle ta frem asjetter. Da hørte jeg plutselig en lyd, men fant ikke helt ut hva det var for noe. Så jeg setter fra meg asjettene på benken sånn at de er klare. Og da kommer den samme lyden en gang til. Jeg ser bort på kjelene og da får jeg øye på den ildfaste formen som da har knekt. selvfølgelig ble jo jeg litt skeptisk til hva som plutselig kunne skje, men det skjedde ikke noe mer når jeg stod der.

Etter at jeg hadde spist opp middagen så går jeg bort og da har den plutselig falt helt fra hverandre. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette har skjedd. For det første har den vært helt fin frem til nå og det er ikke noe som har vært ødelagt på den. Så når dette skjedde så skjønte jeg ingenting. Greit at den er kjempe gammel og at jeg har funnet den på gjenvinning, men helt ærlig trodde jeg ikke at dette kunne skje. Sånn her så den hvertfall ut da jeg kom bort til komfyren.

Jeg syns jo dette var litt skummelt. Tenk om den plutselig hadde gått i stykker når den skulle ut av ovnen eller var inni ovnen for den sak skyld. Det kunne jo ha blitt artig å få ut igjen. Så da er jo spørsmålet mitt; Har dere noen gang opplevd dette eller er det bare jeg som er så uheldig?

Vel, dette betyr jo at jeg faktisk kan bytte ut denne med en helt ny ildfast form. For dette er jo den jeg bruker mest av alle mine ildfaste former. Så da må jeg jo ha en som er i denne størrelsen. Det har jo vært så kjekt til middager som f.eks pølse, potetmos med ost over eller sånne ting som laks/kylling. Derfor trenger jeg en ny i ca. samme størrelse. Så på en måte var det jo litt kjipt, men på en annen side så var det greit. For nå kan jeg jo kjøpe det jeg virkelig har lyst på.

Når jeg først fant denne ildfaste formen så hadde jeg ikke noe stil eller smak når det kom til verken det ene eller det andre. Alt som var gratis var bra osv. Sånn er jeg jo ikke nå. Jeg har blitt skikkelig kresen på hva jeg kjøper inn. Derfor skal det bli litt godt å få kastet denne, men jeg kaster aldri noe før det er ødelagt. Det kan jo brukes selvom det ikke ser så bra ut. Jeg må allikevel si at det har gått ganske mye pynteting på dynga når jeg flyttet hit. Grunnen til det er så enkel at jeg har endelig ingen som sier hva jeg får lov til å bruke pengene mine på og jeg har råd til å handle det jeg har lyst på, for en gang skyld. Så da blir det vel snart en liten handletur for å kjøpe en ildfast form etterhvert. Frem til da er det mye som kan lages i airfryer.

følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Det samme skjedde meg meg,men med lasagne som sto i ovnen. Vi ble enige om at det nok kom av at den var gammel,selv om den ikke hadde sprekker

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg