Energidrikk

Som dere kanskje har fått med dere så har jeg ikke vært helt i form. Derfor har jeg brukt mye av dagen på å sove og resten til å slappe av. Jeg fant fort ut at dagen i dag ikke skulle være veldig aktiv da jeg stod å lagde pannekaker.

Ting har blitt bedre siden da. Jeg har fortsatt litt rar hjerterytme, men den er virkelig blitt mye bedre etter at jeg sov 1 time i stad. Magen har også roet seg ned. Jeg fikk spist litt før jeg sovna og det hjalp mye mer enn de pannekakene jeg lagde. I tillegg til mat så har jeg prøvd å drikke mye vann.

Jeg har søkt litt på hva dette kan være og fikk lest meg opp på hvor farlig energidrikk kan være. Så klart kan jeg ikke være 100% sikker på at det er det som er grunnen til at jeg har vært så dårlig, men jeg vil hvertfall ikke risikere livet mitt for å drikke mer energidrikk. Så jeg kutter ut energidrikk og håper at dette går over. Jeg drikker mye vann og prøver å rense kroppen. Vi får se om det går.

Hvis dette var energidrikk så lover jeg dere at å drikke det er ikke verdt det. Jeg har aldri vært så redd for å dø i hele mitt liv som jeg var i går. Og jeg har ikke drukket energidrikk hver eneste dag heller. 3-4 ganger i uka max. Det er så mye koffein og andre ting i disse greiene at det er ikke rart at kroppen reagerer.

Mamma har lenge snakket om hvor farlig det er og jeg hørte ikke etter. Prisen jeg måtte betale var høy nok, men det kunne vært så mye verre. Hjertet har ikke godt av så mye koffein. Dette forårsaker hjertebank og kan faktisk bli så ille at hjertet jobber for hardt og du svimer av. Så alt jeg ber om er at folk er forsiktige med disse energidrikkene. La dette være en liten oppvekker for andre.

Alle symptomene mine peker mot at jeg hadde drukket for mye energidrikk. Fordi når hjertet begynner å pumpe for mye og for hardt så vil det påvirke resten av kroppen. Hele kroppen min ble skyvd ut av balanse og jeg ble kjempe dårlig.  Nå vil jeg advare andre så det ikke skjer noen av dere.

Jeg brukte energidrikk fordi jeg følte meg så utslitt hele tiden. Før var det alkohol og i en lang periode brukte jeg også snus. Jeg har tatt mange dårlig valg og jeg har valgt å ikke høre på advarslene rundt meg. Dette er mitt liv og jeg må få leve det slik jeg vil, men hvis jeg tenker sånn noe mer så kommer jeg til å ende på sykehuset eller noe ennå verre. Derfor deler jeg dette med dere i håp om at dere passer på hva dere putter i kroppen.

Snus måtte jeg også stoppe med fordi leppa mi hovna opp som en ballong og var steinhard. Problemet vi mennesker har er at vi ikke lytter eller tror at sånt kan hende oss. Ikke før det plutselig gjør det og da kan det være for seint. Jeg føler meg veldig heldig som slapp unna med kun ei hoven overleppe. Snus er derfor noe jeg aldri kommer til å røre igjen.

Jeg trodde jeg fant løsninger på mine problem, men sannheten er at det ikke finnes noen raske løsninger på livets problemer. Man må bare prøve å spise sunt og holde seg i aktivitet. Aldri mer skal jeg ta den lette veien fordi den er full av grusomme bivirkninger. Så da er det bare én ting å gjøre og det er å jobbe beinhardt og være glad for at man lever.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg