Endelig

Nå har jeg sett på det rotet på kjøkkenet i så mange dager uten å ha klart og gjøre noe. I går stod samboeren min og skyldte resten av oppvasken som jeg ikke hadde fått tatt tidligere. Det var så godt å få hjelp på kjøkkenet og det gav meg veldig mye motivasjon og energi i dag tidlig da jeg våknet opp. For bare det å få litt hjelp gjør det mye enklere for meg videre.

I dag våknet jeg opp uthvilt og klar til å ta i et tak her hjemme. Etter så mange dager rett ut og ute av stand til å gjøre noe så var det godt å komme i gang med husarbeid igjen. Det rotet der har plaget meg så lenge, mens jeg har ligget dårlig så nå er det 10 kg som er løftet av skuldrene mine.

Og sånn ser det altså ut nå. Jeg har fått Bankplassen tilbake og nå klør det i fingrene etter å bake igjen. Det som er så fint med et ryddig kjøkken er at det er mye enklere å rydde opp etter seg. Har jeg bakt så er det 2 minutter med oppvask i stedenfor 2 timer. Sånn som dette håper jeg det holder seg en god stund fremover. Også håper jeg at jeg slipper å ligge mer syk nå. For når jeg ligger syk så blir det alltid så rotete her og jeg hater å leve i rot. Man blir jo så deprimert av å ha søppel, oppvask og støv rundt seg. Derfor skal jeg få det unna og forhåpentligvis har vi et rent og ryddig hjem i løpet av uka.

Nå som jeg har holdt på med kjøkkenet i 3-4 timer (inkludert pauser når oppvasken har stått til tørk) så tenker jeg det er på tide med en skikkelig pause. Også må jeg uansett prøve og ikke gjøre for mye på en dag sånn at jeg ligger rett ut igjen. Derfor ble det kjøkkenet i dag og så kan jeg ta stua i morgen. For det er mye som må gjøres her. Bl.a begynner det å bli en stund siden jeg tørket støv, men da vet jeg hvertfall hva jeg kan finne på de neste dagene.

Som jeg nevnte så klør det i fingrene etter å bake. Jeg har mer enn nok inspirasjon på Pintrest, så man skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å bake noe i dag. Ingenting frister mer etter utmattelse, sykdom og magesmerter. Skal jeg bake i kveld?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg