Endelig oktober

Da var oktober endelig her og halloween-måneden er offisielt i gang. Bladene har begynt å bli oransje og gule. Mange blader ligger nå på bakken og farger landskapet i høstens nydelige farger. Vi tar frem pledd og tekoppen, setter oss foran tven på kvelden og fyrer i peisen. Ja, det er endelig den tiden av året der vi koser oss litt ekstra. Det er desverre også tiden for en litt vanskeligere tid psykisk for veldig mange, blant annet meg. Så jeg prøver å tenke positivt og gjøre de tingene som gjør meg glad.

Bare det å gå en tur og se den vakre naturen i ale sine flotte farger, hjelper på humøret. Nå er jeg også veldig heldig å ha dama mi ved min side, noe som hjelper mye. Men når jeg er alene hjemme og tiden føles ut som den står stille, da liker jeg å gå ut og se på naturen.

Dette er jo også perfekt vær for å sitte inne med en hobby. Enten du liker å strikke, lese, sy, scrappe eller male. Ja, nå er virkelig tiden her. Det er nå jeg pleier å nyte kveldene litt ekstra. Tenne noen telys og bare kose meg masse. Denne tiden er ekstra koselig for slike aktiviteter.

Nå er det kanskje også mange som gleder seg til halloweenfest. For det er jo også veldig populært. Selv er jeg mer opptatt av de små, koselige tingene med oktober og halloween. Noen av de tingene jeg virkelig gleder meg til denne måneden er:

  • Skjære gresskar
  • Pynte ute (jeg har jo allerede pyntet inne)
  • Tenne stearinlys
  • Lese bøker
  • Bake halloween-tema bakst
  • Ta høstbilder (bildene i dette innlegget er fra 2021-22)
  • Se halloweenfilmer

Nå er det ganske mye jeg pleier å gjøre hvert eneste år (som nevnt ovenfor). Det er allikevel noen ting som jeg har lyst til å legge til. For jeg har hatt en del idéer som aldri har blitt noe av. Blant annet har jeg lyst til å få til en photoshoot. Ikke sånn profesjonell. Bare kle seg ut og dra et sted for å ta halloween bilder. Tantebarn mitt gjorde det et år og de bildene ble veldig kule. Så vi får se om tante har like gode fantasi og kommer opp med et bra halloween kostyme.

Planen min for denne måneden er bare å kose meg masse. Det er jo tross alt et helt år til neste gang. Så jeg vil gjøre mest mulig ut av spooky season, men hva er dine planer?

Om du ikke vil gå glipp av oppdateringer, bilder og alt det spennende som skjer på bloggen så anbefaler jeg deg å følge bloggen på Facebook HER. For ennå mer bilder og videoer kan du følge meg på Instagram HER. Ikke glem å sjekke ut storyen min og har du gått glipp av noe, finner du det meste under høydepunkter på profilen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg