En veldig kort dag

Selvom jeg har sovet mesteparten av dagen så kjenner jeg at det blir tidlig kvelden. Jeg har det vært en veldig rolig kveld med film og frossenpizza. Selvom jeg fikk sovet en god stund så har jeg hatt en liten hodepine som har plaget meg hele kvelden. Derfor har jeg nå valgt å slå av TV og skru av lyset sånn at hodet mitt igjen kan hvile.

Jeg klarer ikke helt å forstå hvor mye søvn kroppen min faktisk har trengt nå det siste døgnet. Det var jo en ganske heftig kamp jeg hadde med meg selv på fredag. Kanskje det gikk mye verre ut over kroppen min enn jeg trodde. Altså jeg har ikke alle svarene eller en fasit på hvordan bli frisk fra psykisk lidelse. Jeg prøver og jeg føler, men jeg gir aldri opp. Noen ganger går man et steg frem og tre tilbake. Det er bare sånn det er. Nøkkelen til å bli frisk er å aldri gi opp, selvom man ligger nede. Man må bare gi det tid så blir man frisk til slutt.

Noen ganger betyr det å bli frisk at man føler seg verre enn noen gang, men den belønningen man får på slutten vil veie mye mer enn all smerten, utmattelse og negativiteten til sammen. Derfor holder jeg hodet hevet, alle de positive tankene på replay og smilet synlig. For selvom jeg ligger her med vond kropp, hodepine og er utslitt så vet jeg at en god dag er rett rundt hjørnet. Man må bare ha tålmodighet og trua på at livet blir bra igjen.

Så ble det ikke noe tur i dag heller, men det gjør ikke noe. Jeg har noe mye større som holder humøret oppe. Onsdag til fredag var mye av alt egentlig, men det er det mest positive som jeg har klart på lenge. Derfor sitter jeg nå og er stolt av meg selv og klarer å holde humøret oppe. De 3 dagene er drivkraften min når jeg ligger rett ut som jeg har gjort denne helgen. Det viktigste jeg kan gjøre nå er å tenke positivt.

Hva så om denne dagen ble kort og jeg har sovet bort mange timer. Da trengte kroppen min det nå. Det er derfor jeg tar en dag av gangen. Selvom jeg gjerne skulle gått tur hver dag så går det faktisk greit når det ikke går som planlagt. Jeg har faktisk kommet utrolig langt når det kommer til de positive tankene. Før hadde jeg ikke sjans til å tenke positivt når jeg lå nede. Nå tar jeg med det positive i fortiden og lar resten ligge. Det er hvertfall det jeg jobber med å bli bedre på. Det er ikke alt man trenger å ta med seg videre.

Nå kjenner jeg at kroppen gjerne vil slappe av igjen så da sier jeg natta. Så er jeg tilbake igjen i morgen. Forhåpentligvis litt tidligere enn kl. 18:00. Vi får se hva som skjer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg