En uventet vri

Natt til lørdag kjente jeg at jeg bare måtte komme meg ut. Etter å ha vært å badet tidligere på dagen sammen med venninna mi så ble jeg nesten kokt levende på soverommet. Jeg var helt i svime og sovna til slutt. Så når jeg våknet igjen og det hadde blitt kveld kjente jeg at nå orket jeg ikke sitte inne noe mer. Det var så varmt at jeg ble smågal. Jeg ser på klokka og det er nesten midnatt. Ja, da fikk jeg hvertfall gå meg en liten rundtur tenkte jeg for meg selv. Jeg gikk ut og plutselig hadde jeg gått nedover mot veien. Fra en liten rundtur til en stor psykisk prøvelde. Jeg gikk nedover fortauet, mot videregående skolen. Med tankene om at det gikk noen bak meg eller at det stod noen rundt neste sving gikk jeg videre. Jeg kom ned til butikken og gikk over brua. Jeg stoppet opp et lite øyeblikk og vurderte å snu og gå tilbake. På andre siden av brua var det mange trær og umulig å se om det var noen som stod og lusket i skyggene. Allikevel gikk jeg over brua og gikk på den andre siden av veien tilbake. Jeg kommer til den opplyste undergangen. Der står det en helt grå katt. Den kommer bort til meg og koser meg på beinet. Jeg setter meg ned og koser den bak øret. Katten legger seg ned på bakken og får mer kos før jeg reiser meg og går inn i undergangen. Katten følger etter meg igjennom hele undergangen og setter seg utenfor på den andre siden. Jeg har aldri vært så rolig når jeg har gått der som når katten var med meg. Jeg gikk over veien og hjemover. Katten hadde sittet stille på samme sted, mens jeg hadde gått videre. Det var en utrolig rar og god opplevelse. Akkurat som om katten viste at den undergangen var noe jeg ikke ville gå igjennom alene.

Her er et lite bilde fra turen min. Den turen som skulle bli spesiell. Enda mer spesiell enn bare å utfordre meg selv og bli sterkere. Den dagen jeg fikk kjenne ro og trygghet av en ukjent pusekatt som tilfeldigvis var i nærheten. Eller var det egentlig tilfeldig at jeg traff på denne katten…?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg