En tur i regnet

Dagen i dag har ganske grått og “trist” vær, men det betyr jo at det er grei temperatur og samboeren min ville gå tur. Så da tok vi oss en liten rundtur i nabolaget på morgenen. Det er en veldig fin måte å komme i gang med dagen på, hvertfall for meg. Luften er så god i dag så jeg fikk skikkelig mye ut av turen i dag. Ikke bare bilder, men også godt humør og mye energi. Også møtte vi på pusekatten i nabolaget. Hun er så kosete og sosial. Følger etter oss og vil bare kose og mjaue hele tiden. Samboeren min sa at han lurte på hvor pus bodde og plutselig kommer eieren og forteller at pusen ofte blir med folk på tur og at hun skal hilse på alle. Det er så søtt. Hun er ei skikkelig flott og god pus så det gjorde ikke noe for oss at hun ble med på tur. Desutten bor vi like i nærheten så hun hadde fint klart å komme seg hjem igjen også.

Som sagt fikk jeg tatt masse fine bilder mens jeg var på tur. Det føles ut som om det kommer nye blomster hver gang jeg går tur og at jeg har noe nytt å ta bilde av hele tiden. Til og med blåbær var ved den ene snarveien. Jeg spiste dem ikke da fordi dem vokser rett ved stien og man vet aldri om det har vært noen hunder eller katter som har vært der og tissa på dem. Det er veldig koselig å se på da.

Når vi kom hjem så glemte jeg å blogge om turen og begynte å gjøre alt mulig annet. Jeg har satt på en vask sånn at samboeren min har klær til turen. Han må jo ha med alle de nye, fine t-skjortene sine. I tillegg var buksa hans i vaska også så nå står den maskinen på hvertfall. Forhåpentligvis tørker alt i løpet av morgendagen sånn at jeg får pakket det i morgen. Ja, jeg pakker for han. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst. Pakke er faktisk utrolig gøy.

Jeg har så vidt begynt å pakke for han. Det var et par t-skjorter som var rene. Så ville også han ha med seg en bok. Jeg har også pakket ned en bok til meg. Det ble Lena Ranehag sin bok. Så nå må jeg bare lese og lese sånn at jeg kanskje kan bli ferdig med boka jeg holder på med nå. Jeg er jo langt over halvveis så jeg tror, hvis jeg bruker en del tid i dag at jeg kan bli ferdig før vi drar. Jeg har allerede lest litt i dag, før jeg begynte å blogge. Det var helt til jeg kom på at jeg hadde glemt å skrive om turen på morgenen i dag og vist dere bildene jeg tok, men nå som jeg har det så venter det en bok på meg. Etter å ha lest litt så tenker jeg å lage litt mat. Så får vi se hva resten av dagen bringer. Akkurat nå hører jeg regnet pøser ned der ute. Jeg håper bare vi får tatt en tur til i løpet av dagen. I verstefall har jeg paraplyer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg