En tur i regnet

Dagen i dag startet ganske sent og jeg har faktisk ikke hatt ork til å blogge før nå. Så da blir det en liten oppdatering på dagen i dag. For den startet faktisk utrolig bra, selvom den startet kl.14:00. Først tok samboeren min og jeg en liten gåtur rundt her. Jeg hadde så lyst til å se hvordan den lille bekken borti her var nå som det har regnet så mye. Og det var så koselig å se. Nå har den bekken vært så tørr i flere uker at jeg ble skikkelig glad av å endelig se vann der igjen. Så det gav meg hvertfall godt humør. Vi gikk også litt videre, men så kjente jeg at jeg ble både svimmel og uvel. Derfor måtte vi snu før vi fikk gått den lange rundturen. I det minste fikk jeg se bekken da.

Også er det jo så vakkert ute nå med alle de fargerike bladene som faller ned fra trærne. En skikkelig god høstdag med regn, fine farger og fallende blader. Blir ikke mer høst enn dette. Det er jo en ganske grå og trist dag, men jo snudde det absolutt til noe positivt. Jeg elsker egentlig å være ute i regnvær, men akkurat i dag var ikke kroppen min helt enig med meg. Så den turen ut ble ikke så lang som jeg håpet. Da tenker jeg som så at jeg kom meg hvertfall ut og jeg fikk se bekken. Det gjorde meg jo glad av å komme meg litt ut så da var det jo verdt det.

Etter å ha gått tur hadde klokken blitt såpass mye at det var på tide med middag. Og i dag hadde vi noe jeg ikke har spist på veldig lenge. Vi lagde spagetti. Som regel lager samboeren min spagetti til seg selv om jeg ikke orker å spise noe særlig eller har lyst på noe annet. I dag ble det ikke sånn og det er jeg glad for. Denne gangen smakte det ekstra godt fordi jeg har ventet så lenge med å spise det igjen. Jeg tenkte jeg skulle komme med en ganske enkel oppskrift til dere, men det blir etter oktober. For nå er det jo fokus på litt andre type oppskrifter.

Ja, det var altså både gåtur og middag. Etter det så la jeg meg på sofaen og fikk sett en av filmene som jeg må se hver oktober. Denne gangen ble det Edward Scissorhands. Jeg elsker denne filmen og den er like flott å se hvert eneste år. Nå er det et helt år til neste gang, men det gjør ikke noe. Jeg har jo mange andre filmer jeg skal se på i oktober.

Og det var dagen min så langt. Hva som skjer nå vet jeg ikke. Nå har jeg ligget fordi jeg har så vondt i ryggen og skuldrene. Sånn går det når man går i regnvær. Selvom jeg ikke syns det er kaldt ute så reagerer kroppen min allikevel. Så da blir det kanskje en film til. Jeg har lyst til å bake, men vi får se om jeg kan bruke kvelden/natten til å bake. Akkurat nå har jeg mest lyst til å hvile ryggen litt til, men det betyr jo ikke at det ikke er en god dag. Faktisk er det en utrolig flott dag og jeg koser meg veldig. Alle dager trenger ikke være fylt med husarbeid osv. fra morgen til kveld. Som jeg har sagt før så er det viktigste at jeg har gjort en ting i løpet av dagen som ikke er å sitte på rompa. Og jeg har jo gjort det. Jeg gikk jo en tur så derfor er denne dagen ekstra bra. Så får vi se hva kvelden bringer.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg