En tegning ferdig

Den siste tiden har jeg holdt på med en tegning av Jennie (mitt tantebarn i himmelen). Jeg prøver å bli bedre på detaljer og jeg føler at jeg er på god vei nå. Ved å stirre på bilde på mobilen min, zoome inn på f.eks munnen eller nesa og få dette over på papiret er ikke enkelt. Mange ganger krever det at jeg ser på bildet flere ganger før jeg klarer å finne ut hvordan jeg skal tegne det, men jeg føler at jeg blir bedre før hver gang. Det gjelder å ha veldig god tålmodighet og mye fritid. Den siste tegningen har jeg brukt ganske mange timer på for å få best mulig. Jeg har ennå mye å lære, men jeg syns at den tegningen jeg nettopp ble ferdig med er den beste hittil. Det hjelper å bruke god tid og finne de små detaljene i bildet. Er det noe jeg har lært så er det at øynene ikke alltid plukker opp de små detaljene som gjør bildet bra. Jeg fant nye detaljer hele tiden som jeg måtte ordne på med tegningen min. Så til slutt ble det bra. Jeg har fortsatt mye å lære, men jeg har jo lært alt på egenhånd og det er ikke alltid like lett å finne neste steg for å bli enda bedre. Jeg gjør hvertfall mitt beste for å bli bedre før hver tegning.

Så her er altså det ferdige resultatet. Det er helt sikkert mye som kan forbedres, men man lærer så lenge man lever. Når det kommer til hobby så tror jeg aldri man kan bli perfekt og klare alt. Det finnes alltid måter å perfeksjonere teknikker osv. Jeg har som sagt ikke gått noe kurs eller skole for å lære meg å tegne. Det ligger vel bare i blodet. Mamma er også utrolig flink til å tegne så det er nok der jeg har det fra. Noen er gode i sport og andre er mer  kreativt anlagt, sånn er det bare. Det er mye jeg absolutt ikke kan. Jeg er bl.a håpløs når det kommer til teknologi og videospill, men jeg kan så mye annet. Jeg kan holde på med de kreative tingene også kan jeg overlate teknologi og matte til de som liker det. Tegning er hvertfall noe jeg syns er gøy å drive med. Jeg kan sitte i flere timer og tegne uten stopp. Tiden bare flyr av sted. Å ha en hobby man trives med er det viktigste.

I dag hadde jeg litt energi igjennom hele dagen og det trengte jeg virkelig nå. Å kunne sette meg ned og gjøre ferdig denne tegningen av Jennie var utrolig gøy. Nå skal jeg legge fra meg tegnesakene for i kveld, men snart tenkte jeg å starte på et nytt prosjekt. Det blir ikke Jennie denne gangen, men jeg har et bilde til jeg skal tegne av henne litt senere. Jennie drømte om å bli modell og det er noen modellbilder av henne som jeg tenkte å velge fra. Men før jeg begynner på det så er det et annet bilde jeg gjerne vil tegne først. Vent og se. Ps. Det kan ta litt tid før den blir ferdig.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg