En stille og rolig kveld

Og da var jeg faktisk i mål med oppvasken. Jeg har til og med vasket alle platene til ovnen. Så jeg er ganske fornøyd med dagens innsats. I tillegg har jeg sett på American Pie: Reunion av alle filmer. Det er en film som er greit å sette på om man kjeder seg, men ikke akkurat en film jeg ville valgt til en filmkveld sammen med venner. Den er med andre ord en helt grei film. Jeg fikk slappet av litt og nå var jeg altså tilbake til kjøkkenet og fikk vasket resten av oppvasken og disse platene. Så da kan jeg ta en liten pause og finne på noe annet. Jeg har fortsatt igjen å vaske over benken, men først må samboeren min ta bestikket. Så det får bli morgendagens oppgave. Nå har jeg jo faktisk fått gjort utrolig mye i dag så jeg skal være fornøyd med det og det er jeg jo så klart.

Akkurat nå sitter jeg med Jake Munro sin live stream som han streamer i 12 timer. Jeg skjønner ikke hvordan han klarer å sitte så lenge og prate til et kamera, men han driver jo å spiller skrekkspill så tiden går vel fort da. Nå har ikke jeg sittet og sett på han streame i hele dag. Faktisk satt jeg det nettopp på for å ha noe å se på uten å måtte konsentrere meg så mye om det. Litt mer som bakgrunn enn at jeg faktisk følger med. Så mens det står på så tenkte jeg å sitte her og fortelle litt om planene for resten av kvelden. For en ting er sikkert og det er at jeg ikke klarer å sove så tidlig på kvelden.

Hva skal vi finne på i kveld?

Jeg tenkte kanskje jeg kunne gjøre det jeg egentlig hadde planer om i stad og det er å begynne på et nytt prosjekt. Hvis jeg ikke bare skal slappe av og ikke gjøre noe. Med tanke på alt jeg har fått gjort i dag så hadde det også vært deilig å bare lene seg tilbake og ikke gjøre noe som helst. Også får vi se hvor lenge jeg faktisk klarer det før jeg blir rastløs og vil gjøre noe allikevel, men jeg syns hvertfall denne kroppen fortjener en liten pause. Hadde det ikke vært for at jeg ble brent i ansiktet sist jeg brukte ansiktsmaske så ville det vært deilig å ta en skikkelig avslappende spakveld, men jeg er fortsatt veldig skeptisk til hvordan huden min kommer til å reagere på de andre ansiktsmaskene som ligger her. nei, jeg tror jeg bare lener meg tilbake og nyter stillheten og den flotte julepynten.

Det beste med å ha julepynt fremme er alle lysene. Både LED og stearin som lyser opp hele stua. Man trenger ikke ha på taklampene og det blir en helt spesiell stemning av det. For meg er det noe av det koseligste med julen. Det lyser opp den triste og mørke hverdagen som vinteren kommer med. Så jeg bytter ut mørket med alle disse nydelige lysene når som helst for den stemningen vinteren kommer med er alt annet enn fin. Enda en god grunn til å starte julen tidlig. Ta frem håp, glede og godfølelsen når mørket banker på døra. Med alt dette rundt meg og masse å gjøre så er jeg i mye bedre humør og jeg føler meg også mye bedre. Det kan også være fordi jeg slipper å måtte gå ut i kulden hver dag. For det er noe som virkelig ødelegger kroppen på grunn av FM. Så når jeg kan bruke dagene inne i varmen er også kroppen min MYE bedre og det er jo klart at psyken da også er bedre. Det eneste som mangler nå er at duften av julekaker fyller rommet. Ja, det klør i fingrene etter å starte med julebaksten.

Snart… Bare litt rengjøring igjen så er jeg klar for å sette i gang. Også skal jeg få handlet inn det jeg trenger sånn at jeg kan få bakt ALT jeg skal. Kakeboksene står klare og er veldig like klare som meg. Det eneste som er litt kjipt er at jeg aldri fant en stor, rund kakeboks til krumkaker. Jaja, jeg har da andre kakebokser. Det blir bare ikke like stor porsjon og jeg må nok bake 2 ganger i løpet av julen, men det går fint. Jeg kan jo finne på mye annet godt også, som ikke tar fult så mye plass i kakeboksene. Planene er klare. Nå får vi bare se om det er nok kakebokser til alle kakene jeg skal bake, men nå skal jeg hvertfall legge meg tilbake og slappe av.

Facebook: HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg