En spennende samtale

I går kom første snøen og jeg var ute. Jeg og kjæresten skulle til faren hans som har hatt bursdag. Det ble fotballkamp og pizza. Utrolig koselig. Kroppen min derimot syns det var slitsomt, men man kan jo ikke lukke seg inne 24t i døgnet forde. Jeg liker å komme meg ut og finne på ting så jeg bet tenna sammen og hadde en utrolig fin dag sammen med kjæresten hos faren. Jeg er glad jeg ble med for jeg ville nok angret veldig om jeg ikke hadde dratt. I dag verker det i hele kroppen, men det er noe jeg har blitt vant til etter å ha levd med disse smertene i så mange år. Det hadde jo vært fint å kunne leve uten, men sånn er det jo ikke i mitt tilfelle. Jaja, så har jeg mine problemer. Vi har alle våre problemer! Det er hvordan vi velger å leve med dem som betyr noe. Om vi aksepterer dem så er det lettere å finne en måte å leve på. Det verste jeg kan tenke meg er å sammenligne meg med andre for vi er ulike. Noen sliter med psyken og andre med kroppen. Jeg har aldri vært særlig god i kroppen. Jeg slet med å henge med i gymtimene på skolen, jeg var utslitt av å gå frem og tilbake til skolen og måtte sitte mye. Jeg viste ikke hvorfor jeg var så sliten hele tiden, men etter å ha snakket med kona til faren hans så har jeg fått litt mer kunnskap om hva som faktisk kan ha skjedd. Hun sliter nemlig med fibro hun også.

Så her kommer veldig intressant fakta som hun delte med meg.

Når man blir mobbet så stenger kroppen alt. Den går i kampmodus. Når kroppen stadig går rundt i redsel og er klar for kamp så er det jo klart at dette går utover ganske mye. De som sliter med fibromylagi har også problemer med fordøyelsen. Noen matvarer klarer dem rett og slett ikke spise og man ender opp med mageproblemer. Enten det er mye fett, krydder eller grønnsaker. Man reagerer forskjellig, men at magen har problemer er absolutt en tilknytning til fibro. Jeg syns jo dette er veldig spennende å diskutere fordi jeg kjenner meg igjen og hadde ikke peiling på dette med matvarer før jeg snakket med henne i går. Jeg har jo slitt med både sterk mat, fet mat, løk osv. men at det hadde en tilknytning til fibro er jo veldig interesant i mine øyne hvertfall. Det å vite at kroppen begynte å utvikle fibromylagi på grunn av mobbing og traumer som liten.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg