En sånn dag i dag

Som dere kanskje har sett så har jeg ikke vært aktiv på bloggen i hele dag. Og nå skal dere får vite hvorfor. Jeg har nemlig følt meg ganske sliten og langt nede en god stund nå. I dag våknet jeg tidlig på morgenen, men jeg var så utslitt og helt tom for energi så når jeg lukket øynene igjen så sovnet jeg. Dette skjedde faktisk to ganger og jeg våknet ikke før kl.17:00 og da tenkte jeg at det var på tide å stå opp uansett hvordan formen var. Så det var nøyaktig det jeg gjorde. Vi stekte pizza og det ble dagens middag. Grunnen til det var fordi samboeren min gikk helt ned til butikken for å poste de siste julekortene. Et par til mine venner og 4 til noen jeg ikke kjenner (fra denne facebook gruppen jeg har snakket om tidligere). Og så hadde han gått hele veien opp igejn. Det var nesten 2 timers gåtur så ingen av oss orket å bruke tid og energi i den middagen jeg hadde planlagt. Forhåpentligvis klarer jeg å lage det i morgen for jeg hadde egentlig gladet meg veldig til Bali kyllinggryte med ris, salat og nanbrød. Forhåpentligvis har jeg nå fått nok søvn i dag til å fungere normalt i morgen.

Som dere ser på bildet over så ble det en pizza i dag. Dette er faktisk Peppes pizza fra MENY. Den er utrolig god og har paprika, sopp og urtekjøttboller. Jeg likte den hvertfall veldig godt og er utrolig glad for at jeg har 3 til i frysern. På sånne dager som i dag så trenger vi noe lettvint i frysern og nå som vi har et stort fryseskap så går det også an å kjøpe inn litt mer sånt. Så vi har både frossenpizzaer og pølser til dager som i dag. Det er ikke noe jeg har lyst til å spise hver dag, men når kroppen min ikke fungerer og han ikke liker å lage fancy mat så blir det alltid fastfood og det kan bli ganske dyrt i lengden. Så da blir det frossenpizza og pølser. Det er ikke sunt, men det er bedre enn ikke noe.

Om sommeren klarer jeg å spise normalt og lage masse godt, men nå som det er mer mørke enn lys der ute og gradene faller så er det ikke så lett. I dag sitter jeg med vondt i leddene og utmattelse. Ikke for å klage, men det er sånn livet mitt er når vinteren kommer. Så jeg prøver å nyte de dagene og øyeblikkene som kroppen min faktisk klarer noe. Forhåpentligvis blir det bedre i morgen. Dette kan ha vært på grunn av jeg var ute i går. Da var det litt kjøligere ute og det liker ikke kroppen min, men jeg får bare krysse fingrene og håpe av morgendagen blir bedre. Nå har jeg hvertfall fått mange konvolutter ut i postkassene i nabolaget. Så da får vi håpe at det har spredd mye glede hos folk.

Nå har jeg ingen planer. Jeg vil egentlig bare gå å legge meg igjen, men det kan jeg jo ikke. Så da får jeg vel prøve å se på youtube eller en film for å få tiden til å gå. Det blir med andre ord en veldig stille dag. Jeg skal prøve så godt jeg kan å få en bedre dag i morgen. Derfor tar jeg det helt rolig i dag. Også får vi bare krysse fingrene og håpe.

Facebooksiden til bloggen HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg