En nydelig morgen

Jeg våknet jo ganske tidlig i dag og tenkte det var bedre å bare stå opp da i stedenfor å gå å legge seg igjen. Så jeg gjorde det. Først spiste jeg litt frokost og så tente jeg noen telys i stua. Jeg satt på alle de små husene, juletreet og stjerna i vinduet. Om kvelden skrur jeg alltid av juletreet og stjerna i vinduet fordi jeg ikke stoler helt på at slikt kan stå på om natten. Så her satt jeg i en koselig liten stue, fylt med levende lys og stillhet. Utenfor var det fortsatt mørkt, men jeg kunne se at snøen dalte ned fordi gatelysene stod på. Det er noe av det koseligste jeg vet, sitte å se på snøen dale ned og legge seg ned på bakken. Så vakkert det er når snøen legger seg over landskapet, men det vakreste er å se at den daler ned. Man får bare lyst til å gå ut og danse i snøværet (noe jeg ikke gjør fordi jeg ikke er et barn lengre). Selvom det er en stor del av meg som bare vil ut i snøværet så vet jeg veldig godt at det ikke kommer til å skje fordi det er midt på natta (angst) og jeg blir veldig fort kald og ødelagt i kroppen (Fibromyalgi). Så da ser jeg heller ut av vinduet og nyter utsikten i stedenfor å gå ut der og gjøre meg mer syk enn jeg allerede er.

Det vanskeligste jeg vet er å gå ut alene når det er mørkt og nå for tiden så er det jo mørkt hele tiden. Så det blir jo ganske mye tid inne i leiligheten. Da er det fint å ha en så vakker utsikt som kan gjøre meg glad. For jeg trenger ikke være ute for å virkelig nyte snøen. Nei, det holder å se den dale ned og legge seg på bakken. Det kan være mer enn nok for å gjøre dagen min god. Så kanskje dagen i dag blir en veldig bra dag. Jeg skal hvertfall gjøre mitt beste for å lage en god dag.

Så her sitter jeg altså, med levende lys og den perfekte utsikten. Etter å ha spist meg god og mett. Nå bare slapper jeg av og det har jeg tenkt til å gjøre en god stund. For det var utrolig godt å bare slappe av i stillheten her i stua, uten å måtte gjøre noe og uten å være nødt til å ligge. Det føles mye bedre når man faktisk velger selv at man vil slappe av. Man skulle kanskje tro at når man har brukt mange dager og bare ligget så vil man bli rastløs, men det er ikke alltid sånn. Noen ganger er det faktisk godt å bruke litt tid til å roe ned kroppen og hodet. Bare nyte å ikke gjøre noe. For når det er et valg så slapper jeg mer av. Og det er altså slik morgenen min går. Med levende lys her inne og snøen som daler ned der ute. Det eneste som mangler nå er kakao, men akkurat nå får jeg nøye meg med å sitte under det myke pleddet og drikke vann.

Hvordan er din morgen?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg