En ny, grå dag

Da har jeg nettopp stått opp og er egentlig ganske klar for denne dagen. Det som er ute er ikke SÅ klar for. I dag startet vist dagen med skikkelig grått vær. Takk og lov at vi har varme i gulvene. Jeg tror ikke kroppen min hadde vært så fornøyd ellers. Det ser ganske kaldt og guffent ut der ute. Jeg savner sommeren allerede. Så varmt og deilig hele tiden. Ikke at høsten ikke er fin, for det er den virkelig. Alle de flotte fargene på bladene er kjempe vakkert. Det er bare ikke like lett å ha fibromyalgi når det blir kaldere ute. Uansett hvor godt jeg kler meg så er det som om kulda bare går rett igjennom.

En dag jeg skulle sitte ute og grille i hagen på vinteren så hadde jeg tatt på meg boblebukse og vinterkåpe. I tillegg satt jeg på det tykkeste og varmeste pleddet jeg eide. Jeg hadde 4 pledd over meg og satt ganske nærme bålet vi hadde lagd i hagen. Med lue, vanter og skjerf så frøys jeg like ille. Det er helt utrolig hvor mye jeg hadde pakket meg inn og allikevel var det ikke nok. Derfor går ikke jeg ut mer enn jeg må når vinteren kommer for da ligger jeg rett ut i dagevis etterpå. Så hvordan denne kroppen her skal jobbe om vinteren er jeg veldig spent på å høre. Nav har jo så store planer for meg. Vi får se hvordan det går. Om jeg på en eller annen måte faktisk klarer det og jeg får hjelp til å få denne kroppen bedre så hadde jo det vært helt supert. Jeg skulle gjerne jobbet 5 dager i uka, men sånn det er nå så er jo det bare en drøm. Så jeg venter bare på en time hos kommunen og jeg er spent på hva de kan gjøre for meg både for psyken og kroppen.

I dag derimot får jeg leve med den kroppen jeg har og gjøre det beste ut av dagen. I natt skrev jeg hva jeg hadde planer om å få til. Jeg skulle ta alle de enslige sokkene og se om jeg fant noen par. Det hadde vært fint for jeg er snart tom for sokker. Faktisk så tenkte jeg å gjøre det rett etter at jeg har skrivd dette innlegget. I tillegg skulle jeg kappe opp all pappen hvis jeg følte at kroppen min orket det. Den er litt utslitt, men jeg tror nok jeg skal klare å få tatt pappen i løpet av dagen. Også har jeg lyst til å kikke litt på små bord på IKEA sin hjemmeside. Kanskje jeg finner et som passer perfekt mellom de to benkene i stua. Det ville vært så koselig med et bord og en liten plante på toppen. Hvis jeg finner det så har jeg jo noe å spare opp til. Om det skjer før jul vet jeg ikke. Det er mer enn nok utgifter og slikt fremover nå, men vi får se. Man vet aldri. Plutselig setter jeg her og skrur sammen et nytt IKEA bord.

Det er hvertfall det som skjer i dag. Jeg gjorde jo ganske mye i går så jeg har egentlig ikke så mye å gjøre i dag. Eneste er at jeg kan putte resten av klærne mine ii skuffer om samboeren min gjør ferdig skuffene. Kommoden er allerede satt på plassen sin fordi det eneste som gjenstår nå er skuffene. Det ser så bra ut og jeg gleder meg veldig til å vise dere når det er ferdig. Den passet perfekt inn både med skoene ved siden av og jakkene som henger over. Fits like a glove! Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med både bredden, høyden og hvor bra den faktisk passer til alt rundt. Jeg er veldig glad for at jeg måtte kjøpe denne i stedenfor den jeg egentlig hadde planlagt å kjøpe. For når jeg fikk bestilt varene fra IKEA så var den jeg hadde planlagt å kjøpe, utsolgt! Så typisk. Derfor ble det “litt” dyrere enn planlagt (500,-) og en større kommode, men det gjorde jo ingenting. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Så dette kommer til å bli veldig bra. Jeg skal fortelle dere litt mer om hvilken jeg hadde planer om å kjøpe når jeg viser dere hvem jeg endte opp med.

Så nå er det bare å brette opp ermene og begynne å sortere sokker. Det må jo gjøres det som alt annet. Også får vi se hvor langt vi kommer og hva vi finner på med denne dagen. Det begynner hvertfall å se veldig fint ut her. Jeg er så glad for at vi har fått det så bra her den siste tiden. For meg betyr jo det ganske mye siden jeg bruker mesteparten av tiden min i denne leiligheten. Så da er det bare å fortsette å rydde, vaske og holde det rent her.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg