En ny dag er her

Hvordan ser dagen i dag ut? Jeg har nettopp stått opp så jeg vet egentlig ikke helt hvordan formen min vil være utover dagen, men det er et par ting jeg har veldig lyst til å få til i dag. Først og fremst må alle plantene dusjes og snus. Etter det må jeg jo ha i meg noe frokost. Kroppen kan jo ikke fungere uten mat og drikke. Så var det til de tingene jeg virkelig vil få til i dag.

1. Gå tur. Jeg har lyst til å få til en tur hver dag. Helst en tur på minimum 3 km, men vi får se hva som skjer i løpet av dagen. Alt kommer an på formen. Jeg kan jo ikke gå en lang tur om beina mine absolutt ikke klarer å holde meg oppe, men jeg får bare krysse fingrene og håpe at det går. Disse turene har virkelig vært bra for meg. Kanskje ikke så bra for kroppen, men forhåpentligvis kommer den seg inn i en slags rytme og blir lettere å ha og gjøre med. Så jeg må ut hver dag. Spørsmålet er bare hvor lang turen blir.

2. Jeg har virkelig lyst til å bake eller lage noe godt i dag. Nå har jeg kjøpt inn masse ingredienser sånn at jeg kan bake. Problemet er bare det at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal lage. Det er så mye godt å velge mellom. Dagens middag er hvertfall bestemt så da har jeg et problem mindre å tenke på.

Nå har hvertfall dagen min startet (så vidt). Jeg ligger fortsatt under dyna og nesten sover, men jeg må vel prøve å komme meg opp. Hvis jeg sovner nå så er hele dagen ødelagt og jeg kommer til å være helt utslitt. Er det noe jeg ikke vil så er det å ikke klare å gå en tur i dag. Jeg tenker at det blir litt senere i dag, men tur blir det uansett om regnet pøser ned eller det er 45°c i sola. Hvor jeg skal gå vet jeg ikke ennå. Jeg går dit føttene fører meg. Det er gøy å utforske skogen og stiene. Hvor man ender opp er ikke viktig. Det viktigste er veien og nye ting å se. Lurer på om det blir en lang eller en kort tur i dag. Jeg har alltid lyst til å gå i timesvis, men det er det jo ikke jeg som bestemmer. Det er viktig å lytte til kroppen når man har fibromyalgi. Allikevel er det også viktig å pushe seg litt, men ikke for mye.

Så slik tenker jeg altså at dagen min skal bli. Fylle den mest mulig sånn at jeg ikke ligger i stua og ser på serie hele dagen. Det er viktig å komme seg ut, særlig for meg som sliter psykisk. Det dummeste jeg kan gjøre er å stenge meg inne i leiligheten. Da blir man jo ikke frisk. Derfor (og av andre grunner) har jeg valgt å prøve og komme meg mest mulig ut. Jo mer jeg er ute, jo bedre føler jeg meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg