En ny bakedag

I dag hadde jeg jo planlagt å bake og det skal jeg jo selvfølgelig. Det er nesten som om jeg vet at det kommer til å regne, uten at jeg har sjekket værmeldingen. For når jeg først velger å ha en skikkelig bakedag så er det nesten alltid dårlig vær. Noe som er kjempe bra for meg som elsker å være ute. Nå slipper jeg å tenke på at jeg har lyst til å gå tur eller sitte ute i hagen. I dag kan jeg bare fokusere på å bake. Jeg skal prøve å få bakt det meste i dag, men det ville jo ikke gjort noe om jeg måtte bakt i morgen også.

Gårsdagen/kvelden ble jo mye jobbing for å finne noen flere oppskrifter jeg kunne bake. Til slutt endte jeg opp med 6 oppskrifter som jeg da skal prøve å lage i dag. Så får vi se hvor langt jeg kommer. Selvfølgelig håper jeg at alt blir bakt i dag, men det vet man liksom ikke før dagen er omme. Jeg har hvertfall satt i gang første oppskrift som skal stå i noen timer. Så er det egentlig bare å fortsette med neste oppskrift, men først trenger jeg litt frokost. Man kan jo ikke jobbe på tom magen.

Så dagen i dag blir altså en skikkelig bakedag. Noe jeg gleder meg skikkelig til. Jeg har jo så mange gode oppskrifter som skal testes ut. Og dette kan jeg faktisk smake på her og nå fordi det er ikke noe bakst med masse sukker. Det er jo fortsatt lenge til jeg kan spise godteri og kaker så jeg har prøvd å finne noe annet å bake. Ikke bare noe annet, men noe som er litt annerledes enn vanlig rundstykker. Når jeg satt og skulle finne oppskrifter til i dag så jobbet jeg hardt for å finne noe som faktisk var litt mer spennende å vise frem på bloggen. For jeg liker jo å prøve nye ting og bake noe helt nytt. Det kan jo fort bli kjedelig om det blir det samme hele tiden. Jeg kan jo ikke komme med et nytt brød eller rundstykker hver eneste uke. Bloggen må jo ha litt variasjon. Og det føler hvertfall jeg at den har og at jeg har fått til å lage mye annerledes og nytt. Så kommer det jo noe litt mer tradisjonelt inni mellom. Uten variasjon føler jeg at det fort kan bli kjedelig. Ikke bare for dere, men også for meg. Tenk å bake rundstykker hver eneste uke, hele året rundt. Det blir jo ganske kjedelig i lengden. Derfor ønsker jeg å bruke tiden min på å jobbe masse og finne ny inspirasjon hele tiden. Og det er faktisk ikke så vanskelig med Pintrest. Der finner man jo oppskrifter fra hele verden.

Da er det vel egentlig bare for meg å få i meg litt frokost nå også setter jeg i gang med å bake noe godt. Dagen i dag blir ekstra spennende fordi jeg skal bake noe jeg aldri har prøvd før. Jeg er veldig spent på hvordan dette går. Dette har jeg faktisk aldri vært borti  verken på jobb eller skole heller. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe at man gjør det riktig.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg