En liten pause

Dem sier at man skal begynne på et rom i huset og bli ferdig der før man begynner på et annet rom, men jeg har forstått at jeg får gjort mye mer i løpet av en dag om jeg tar litt her og litt der. Fordi når jeg begynner på et rom så blir jeg fort lei, men jeg kan gå over til å ta oppvask eller rydde i stua uten noe problem. Så da gjør jeg heller det enn å bruke flere dager til kun å rydde gangen. Det er nøyaktig hva som har skjedd i dag. I går derimot gikk det fint å rydde kun gangen. Ja, jeg skjønner det ikke jeg heller. Noen ganger trenger jeg bare å gjøre litt overalt i stedenfor å bli ferdig på et sted. Så i dag har jeg lagd middag, tatt litt oppvask, vannet de plantene som trengte vann, ryddet opp søppelet som lå i stua, ryddet opp klær i gangen (der vi har klesvasken) og fått støvsugd gangen. Med andre ord er jeg litt overalt i dag. Åja, jeg har også fått satt på en klesvask. Og det er det som er så fint med slike dager. Jeg får gjort ganske masse, men det er litt overalt så det syns ikke like godt som når man fokuserer på kun et rom.

Det blir selvfølgelig gjort mye mer i løpet av dagen. Jeg følte bare at jeg trengte en pause nå. Etter å ha spist middag og stått på er det godt å ta fem minutter på sofaen, men det varer nok ikke lenge. I dag er akkurat som i går. Jeg har masse energi og kroppen er faktisk ikke så ille som jeg trodde den kom til å bli. Som jeg sa i går så var jeg sikker på at det kom til å verke veldig i håndleddet etter å ha kappet pappesker, men det har gått overraskende bra. Så da går det an å få gjort en del i dag også. Noe som føler utrolig godt.

Forhåpentligvis får jeg ryddet hele benken ute i gangen nå. Jeg hadde håpet at det ble gjort i går, men mye annet ble gjort. Så da tenker jeg å sette i gang med det snart, men det viktigste først. Og det viktigste nå er å slappe av sånn at jeg ikke jobber i stykker kroppen. Det har jeg faktisk vært veldig flink til å ikke gjøre. De siste ukene har jeg faktisk klart å finne en slags balanse. Kanskje på tide etter mange år med utmattelse, men det er faktisk ikke veldig enkelt å lytte til kroppen når hodet vil gjøre hundre ting samtidig og alt egentlig skulle vært gjort i går. Heldigvis for meg har jeg klart å finne den balansen og få litt mer kontroll på livet mitt. Noe som gjør dagene mye enklere.

Ikke bare det, men jeg klarer faktisk å spise mye sunnere og bruke mindre penger på fastfood. Samboeren min sa faktisk i går at vi har gått 3 uker uten å bestille noe. Det syns jeg er ganske bra gjort. For det betyr jo at jeg har klart å holde meg i såpass god form at jeg har klart å lage mat. Og når jeg ikke har lagd middagen så har vi alltid hatt noe i frysern som samboeren min kan slenge sammen. Lommeboka er nok veldig glad for det. Ja, vi kjenner faktisk forskjell allerede. Det har gått alt for mye penger til fastfood. Når både det og godteri ble kuttet ut så var det plutselig veldig mye mer penger ekstra til mat og andre ting. Så kan man heller kose seg med noe godt av og til.

Nå som det er sommer liker jeg best å kjøpe masse frukt. Så når vi er i butikken nå så kjøper jeg heller frukt enn å kjøpe godteri. Sommeren er ganske enkel sånn sett. Det er vinteren som er vanskelig, men det kan jo hende jeg klarer å finne på noe om vinteren også. Jeg vet jo at det er mye frukt i butikkene om vinteren, men ikke så mye av det jeg liker best. Når jeg kjøper frukt så liker jeg moreller, jordbær og nektarin aller best. Moreller får man ikke om vinteren. Jordbær om vinteren smaker ikke like godt. Nektariner er jeg heller ikke sikker på om de selger om vinteren. Det har jeg faktisk ikke tenkt noe på, men det er hvertfall ikke like godt å spise frukt om vinteren. Så da må man jo bare nyte det så godt man kan om sommeren. Noe som gjør det lett å dytte vekk godteri. Vi får se om jeg finner på noe lurt når vinteren kommer, men nå skal jeg bare kose meg med all den gode frukten og nyte varmen.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg