En liten pause i bakingen

Da er jeg faktisk godt i gang med julebaksten. Hittil har jeg lagd ferdig 2 slag og den tredje deigen står i kjøleskapet. Det går egentlig veldig fort når man først begynner og når man setter på musikk så går det enda kjappere. Jeg har ikke satt på julemusikk i dag. Nei, i dag gikk det i Pink, Disturbed og Fall Out Boy. Så det er altså musikk jeg liker å høre på. Særlig hvis jeg ikke bare skal sitte og høre, men faktisk bevege meg. Denne musikken får beina mine til å gå. Derfor er den perfekt å sette på når jeg skal bake.

Nå tenkte jeg å ta en pause i bakingen frem til den siste deigen skal tas ut av kjøleskapet. Jeg har faktisk holdt på i ett nå så beina mine trenger en pause fra å stå rett opp og ned på dette gulvet. I tillegg er det veldig varmt å drive og bake så det kan være greit å få temperaturen litt ned nå. Når det kommer til oppskrifter så kommer de etterhvert. Jeg kommer nok ikke med alle oppskriftene på en gang, men de vil hvertfall komme på bloggen om kort tid.

Jeg har lyst til å bake enda flere kaker, men vi får se hvor mye kroppen min orker (uten at jeg ligger rett ut i morgen). Det er så mange gode kaker jeg har lyst til å lage og når jeg først starter så vil jeg jo bare bake alt på en gang. Heldigvis er det en god del oppskrifter så jeg kan ikke få tid til alle på en dag uansett. Det betyr at jeg kan ha mye glede av baking fremover. Jeg har allerede fylt 2 kakebokser, men det er fortsatt en del igjen så jeg kommer bare til å bake til alle er fulle. Også får vi se hvor langt jeg kommer på denne listen jeg har lagd med julekaker jeg har lyst til å lage.

Jeg har hvertfall kommet godt i gang så da tar jeg en velfortjent pause. Den siste deigen skal ikke ut før om over 2 timer. Noe som er veldig bra fordi føttene mine verker. Så da tenkte jeg at det kunne passe bra med en filmpause før neste kake skal i ovnen. Og etterpå blir det fastfood fordi jeg tror ikke jeg orker å stå og lage middag i tillegg til kaker. Bra jeg hadde litt penger igjen på kontoen. Så nå skal jeg lene meg tilbake og nyte et par timer på rompa før jeg må opp igjen. Det blir veldig spennende å se hvordan de siste julekake blir da. Jeg håper de blir like fine som på bildet jeg så på Pintrest. Jeg får bare krysse fingrene.

Følg bloggen på facebook HER om du ikke vil gå glipp av noen oppskrifter til jul.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg