En liten pause før man fortsetter

Og så kom varene fra MENY. Vi trengte en del småting så nå har vi alt vi trenger frem til neste store innkjøp. Jeg har fått ryddet inn alt og kan endelig sette meg ned for å slappe av litt. Det er jo ikke alt jeg har gjort i dag. Som jeg sa så skulle jeg spise frokost og brenne resten av pappen i dag. Jeg har kommet halvveis med pappen og maten er spist opp. I tillegg har jeg fått ryddet en god del på gulvet, fått kastet en del søppel og ryddet i hyllene på benken. Det er fortsatt masse som gjenstår og akkurat nå er det mye rot i stolen og på bordet. Av og til føler jeg at når jeg rydder et sted så blir det rot et annet sted, men det blir alltid ryddig til slutt.

Nå skal jeg ta en liten pause, men etterpå tenkte jeg å tørke støv i alle hyllene og finne et bra system på hobbytingene som står inni der. Det har vært fullstendig kaos, særlig i den ene hyllen. Så nå skal jeg sitte her og tenke litt hva jeg skal bruke den hyllen til også blir det å fortsette med rydding og vasking om litt. Jeg må allikevel si at det var utrolig godt å få satt seg ned bare for å slappe av med litt blogging. Det har gått i ett helt siden jeg blogget på morgenen og jeg har ikke akkurat den mest samarbeidsvillige kroppen. Derfor setter jeg virkelig pris på en liten pause nå og da.

Jeg har hvertfall kommet i gang og egentlig fått gjort ganske mye også. Det er godt å bli kvitt alle små papir osv. som ligger inni mellom ting. Søppel som egentlig bare kan kastes, men som bare har blitt lagt i en hylle eller på bordet til senere. Nå skal det hvertfall bort og alt skal på plassen sin der det hører hjemme. Det høres kanskje ut som en evighetsjobb, men det går egentlig ganske fort unna om man bare setter i gang. Selve jobben tar aldri lang tid, men det er tiden før. Man går å gruer seg til å starte fordi man tror at det vil ta hundre år også tar det kanskje bare 1 time eller 2. Så det er mye bedre og bare sette i gang med husarbeidet også blir man ferdig med det. Og nå i disse coronatider så er det hvertfall mange som har mye bedre tid. Da kan man jo bruke den tiden på å faktisk få orden. Er det ikke mye koseligere med et ryddig hjem? Jeg syns hvertfall det. Så nå skal jeg tilbake til husarbeidet også kanskje vi får se noen nisser oppe snart. Man kan jo håpe!

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg