En liten lunsj

Da var det en helt ny uke. Jeg sitter her med lunsjen min og slapper av. Utrolig nok har jeg fått skikkelig sansen for denne greske yoghurten med ferske blåbær til. Som en bonus er det jo et sunnere alternativ enn hva jeg har pleid å spise. For dere som virkelig kjenner meg så vet dere jo det allerede, men jeg er litt for glad i søtsaker. Har vi godteri i huset så er det vanskelig å la være, men jeg har faktisk blitt mye flinkere. I tillegg til sunn snacks og mat så har jeg blitt mye flinkere til å drikke vann. Ulempen med det er at jeg flyr på do hele tiden, men sånn er det når kroppen ikke er vant til å få i seg så mye væske. Jeg har hvertfall fått et mye sunnere kosthold og det er jeg veldig glad for. Også har jeg blitt flinkere til å spise oftere så dette går jo absolutt riktig vei. Allikevel vil jeg ikke rope hurra enda fordi jeg kjenner meg selv så alt for godt. Det er jo så lett å falle ut av det og gå tilbake til gamle vaner, men jeg prøver så godt jeg kan å finne den balansen som gjør det gøy for meg å velge sunnere alternativer.

Så her sitter jeg å slapper av og koser meg. Morgenen min har gått ganske rolig. Jeg startet dagen med en liten salat. Og frem til nå har jeg drukket 1,5l vann. Jupp, jeg ble ganske sjokkert selv. Som regel får jeg ikke i meg det i løpet av en hel dag engang, men i dag var jeg tydeligvis veldig tørst. Også er det så godt når det faktisk smaker med vann. For jeg er sånn at jeg ikke klarer å drikke vann med mindre jeg syns det smaker godt og det frister. Heldigvis har ikke det vært noe problem på den stund, men når det var et problem så drakk jeg gjerne brus eller saft. det er jo ikke akkurat det beste å gi kroppen hver eneste dag. Så jeg tok tak i meg selv og fikk heldigvis endret det. Ja, jeg har endret det så mye at soloen jeg drakk i helgen smakte alt for søtt. Så for meg har vann virkelig snudd oppned på ting og det til det bedre.

Nå sier jeg ikke at alle burde gjøre som meg fordi det er jo først og fremst opp til hver og en hva man har lyst til å spise og drikke. Man burde ikke være skuffet over sine egne matvaner bare fordi noen andre spiser sunnere. Vi er forskjellige og noen trenger mer mat enn andre. Noen mennesker har heller ikke lyst til å spise sunnere og det syns jeg skal være helt opp til dem. Så jeg skal ikke dytte mine kostholdstips på andre fordi for det første jeg har ikke peiling på kosthold. Jeg gjør bare noen endringer i livet mitt fordi jeg ønsker å spise sunnere, men også finne noe jeg liker å spise. Dette er et valg jeg tar og ikke noe andre trenger å følge. Jeg syns alle bør få leve slik de vil og spise akkurat det dem har lyst til uten at man skal få dårlig samvittighet. Uansett hva du spiser og uansett hvor mye/lite du trener så er du fortsatt et fantastisk menneske som fortjener å bli satt pris på og bli sett. Jeg syns vi legger alt for mye vekt på kosthold og alt dette. Vi lever bare en gang og jeg syns man skal kose seg med akkurat den maten man vil. Det er jo ikke noe som angår andre mennesker.

følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg