En helt ny hverdag

Å starte dagen tidlig og komme seg ut av senga for å lage frokost er jo en helt nydelig følelse bare det, men det å faktisk klare og ta en treningsøkt i tillegg har gjort denne dagen så herlig. Så jeg har tenkt til å trene 2 dager i uken når samboeren skal ned og trene på treningsstudio. Den type trening har driver med er jo gøy det også, men jeg har faktisk ikke råd til å dra på noe treningsstudio så da får jeg trene hjemme. Jeg har jo manualer som jeg elsker å bruke og det finnes jo så mye bra trening man kan gjøre uten å måtte ha noen maskiner. Derfor har jeg satt en plan om å trene tirsdag og torsdag. I tillegg blir det jo da en gåtur i helgene. En ganske grei plan for et sunnere liv. Og forhåpentligvis kan jeg forberede kroppen godt til vinteren. Det er hvertfall lov å håpe.

Uansett var det så godt å komme i gang med dagen så tidlig som jeg gjorde i dag. Jeg våknet av meg selv, føler meg uthvilt og klar for dagen. Så det å klare og spise frokost, trene og dusje som en del av morgenen er den beste følelsen jeg har hatt på lenge. Mestringsfølelse er noe jeg virkelig blir glad av og som motiverer meg til å fortsette. Så jeg motiverer meg selv, faktisk. Det er jo motiverende og man får jo lyst til å fortsette når man får en sånn følelse i kroppen. Nå får vi bare se hvor lenge jeg klarer å holde meg til denne nye rutinen. Selvfølgelig håper jeg at det vil vare lenge, men jeg har aldri klart det før… Så da klarer jeg det helt sikkert nå!

Aldri har jeg klart å kutte ut godteri eller spise sunt, men jeg har jo kommet godt i gang med begge deler nå. Jeg starter jo alle dager med havregrøt. Hvem skulle tro det? Hele tiden har jeg jo sagt at det er ikke noe jeg kunne tenkt meg å spise til frokost, men så fant jeg en så god oppskrift at jeg har blitt helt hekta. Også drikker jeg hvertfall 1 smoothie om dagen, rundt kl.12. Så det har jo faktisk skjedd noen store forandringer i mitt liv etter den uken som var. Det føles godt endelig og kunne klare de små endringene som må til for et bedre liv. Kanskje, bare kanskje vil vinteren ikke bli fult så tung. For det er jo mitt hovedfokus. Jeg ønsker meg en lettere hverdag og da kreves det noen endringer. Endringer som jeg nå har klart og som jeg tror at jeg kommer til å nå langt med.

Mine endringer har ingenting med kroppen å gjøre. Jeg skal jo allikevel ikke legge skjul på at jeg ble veldig glad av å se at den dobbelthaken hadde minsket, men det er ikke der fokuset mitt ligger når jeg gjør disse endringene. Og det er nok der problemet mitt har ligget. Alt for stort fokus på å endre på kroppen, når det jeg burde tenke på er hvordan kroppen har det og hva som kan gjøre smertene i leddene mine litt mildere. Når det kommer til kroppen og smertene så gjelder det å ha tålmodighet og bare prøve ut noe nytt. Det er jo det jeg gjør nå og jeg føler jo at kroppen min har det mye bedre. Så jeg tørr jo egentlig ikke å gå tilbake til gamle vaner. Jeg vil ikke miste følelsen av overskudd og livsglede. Og så lenge jeg er lykkelig med den maten jeg lever med så er det jo ikke noe problem. Jeg kommer jo ikke til å slutte og kose meg heller, men kanskje ikke like mye og ofte som jeg gjorde før.

Det at jeg faktisk kan stå opp kl.07:00 på morgenen og starte dagen med frokost og trening er jo helt fantastisk. Og beste av alt er jo at det ikke har gått utover resten av dagen. Jeg er verken utmattet eller sliten i kroppen. Nesten så fantastisk at det føles uvirkelig. Nå som jeg har levd så lenge med utmattelse og tung kropp så setter jeg så utrolig stor pris på hvordan jeg føler meg nå. Håper bare det varer i mange måneder, kanskje år. For nå er jeg på mitt beste i livet mitt.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg